EffieAwards 2012: Goud voor Bol.com, 6 x Zilver, 7 x Brons

Eén Gouden Effie voor Bol.com, zes Zilveren Effies en zeven keer Brons. Dat is de oogst van de EffieAwards 2012. Deze prijzen van BVA en VEA voor de meest effectieve reclamecampagnes werden donderdag 15 november uitgereikt in de Amsterdam Convention Factory tijdens de derde editie van het reclamefestival ‘De 24 uur van de reclame’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De enige Gouden Effie werd toegekend in de categorie merkcampagnes voor ‘Het vliegwiel van de beste winkel van NL’ van Bol.com. “Uitstekende marketingcase, waarin consequent is gewerkt aan de verbreding van het merk. Bol.com wist zicht te ontwikkelen van een betrouwbare webwinkel, gespecialiseerd in mediaproducten, naar dé (online + offline) winkel van Nederland,” aldus het juryrapport.

De volgende zeven cases waren volgens de jury een Zilveren Effie waard: ‘Eneco; samen gaan we voor duurzaam’ (adverteerder: Eneco, bureaus: FHV BBDO, Proximity, OMD Nederland), ‘Ik ben inmiddels overleden’ (adverteerder: ALS Nederland, bureau: Publicis), ‘Vrij veilig campagne 2011’ (adverteerder: Soa Aids Nederland, bureaus: Red Chocolate, VABBETOTVESSEM), ‘Het laatste Bod van Centraal Beheer’ (adverteerder: Centraal Beheer Achmea, bureau: DDB), ‘Geboortegolf in Artis’ (adverteerder: Natura Artis Magistra, bureau: Dawn, Fabrique), ‘Alle aandacht voor nabestaanden’ (adverteerder: Monuta, bureaus: N=5 + KONG).

Bronzen Effies gingen naar: ‘Hoe positief ben jij’ (adverteerder: Aids Fonds, bureau: Only, De Franse Kamer), ‘Eneco HollandseWind® campagne’ (adverteerder: Eneco, bureaus: FHV BBDO, Proximity, The USP Company), ‘Een Hollander ontdekt Friesland’ (adverteerder: Friesland Bank, bureau: Roorda Reclamebureau), ‘De Unox Boeren Scharrelrookworst’ (adverteerder: Unilever, bureau: TBWA/Neboko), ‘Autodrop: David vs Goliath’ (adverteerder: Concorp International BV, bureau: DDB), ‘Ziggo: Van provider naar entertainment’ (adverteerder: Ziggo, bureau: DDB), ‘Campina: van Zuivelplas naar merkzuivel’ (adverteerder: FrieslandCampina, bureau: DDB).

De jury onder hoofdvoorzitterschap van Frank Heemskerk (Royal Haskoning DHV) kreeg dit jaar in totaal 41 cases ter beoordeling in de drie inzendcategorieën: gedragscampagnes, merkcampagnes en bewustwordingscampagnes. Daaruit kwamen uiteindelijk 14 winnaars naar voren die pas in de zaal hoorden of ze een prijs in de wacht hadden gesleept of niet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie