Dutch Design Gallery moet DDA relevant houden

In aanloop naar de uitreiking en tentoonstelling van de Dutch Design Awards 2014 ontwikkelde Creative Agency Vandejong de nieuwe responsive website van de Dutch Design Awards.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De meest prominente functie in de site is de Dutch Design Gallery die een overzicht geeft van het beste werk van Nederlandse designers sinds 2003. Zo wil Dutch Design Awards bijdragen aan de promotie van finalisten en winnaars.  

De nieuwe van Dutch Design Awards (DDA) is gemaakt door Vandejong Creative Agency, dat ontwerp en de technische realisatie van de website voor zijn rekening nam. Voor het ontwerp heeft Vandejong ervoor gekozen de focus te leggen op de deelnemende finalisten en winnaars en hun werk overzichtelijk te presenteren in de Dutch Design Gallery. ‘De Dutch Design Gallery is een prachtige inspiratiebron waar publiek dat geïnteresseerd is in Dutch Design kan zoeken op jaar, categorie, ontwerper of bureau. De gallery is het promotieplatform voor Dutch Design. Hier krijgen zowel projecten als ontwerpers een podium. De site fungeert als mooi visitekaartje voor de sector en draagt bij aan (inter)nationale promotie’, aldus Franklin de Bekker, digital director bij Vandejong.

Uitgangspunt van de contentstrategie is om herhaalbezoek te stimuleren. Op de site worden nieuwe en oude Award-winnaars in korte interviews gevolgd: hoe gaat het nu met ze en hoe hebben ze zich ontwikkeld? Zo moeten de Awardshow en tentoonstelling het hele jaar relevant blijven en kan de site een verzamelplaats worden van bijzondere verhalen en projecten over Dutch Design.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie