Drie genomineerden Marketingwetenschapsprijs 2010

Gisteravond kwam de jury voor de PIM Marketingwetenschapsprijs bijeen om 13 proefschriften uit 2009 te beoordelen. Het gaat daarbij om wetenschappelijk niveau (beoordeeld door Tammo Bijmolt van de RUG en Ruud Frambach van de VU), toegevoegde waarde voor marketing, praktische toepasbaarheid en opbouw, structuur en toegankelijkheid. Op basis van die criteria kwam de jury onder leiding van PIM-voorzitter Hans Molenaar tot drie genomineerden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Merel van Diepen (foto boven), Dynamics and Competition in Charitable Giving. Van Diepen geeft inzicht in hoe goede doelen hun DM kunnen optimaliseren. In de praktijk blijkt vooral dat meer irriteren ook meer oplevert.

Steven Sweldens, Evaluative Conditioning 2.0. Direct versus Associative Transfer of Affect to Brands. Het onderzoek van Sweldens gaat over de directe versus associatieve transfer van gevoel naar merken. Wat is bijvoorbeeld de meerwaarde van een bekend persoon voor je merk.

Ting Li (foto beneden), Informedness and Customer-Centric Revenue Management. Het onderzoek gaat over het verbeteren van het inzicht in de rol die informatie heeft in het nemen van revenue management beslissingen.

Alle drie hebben ze hun titel gehaald aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

De prijs wordt op 11 mei toegekend tijdens een PIM-event in Utrecht .

Het is de zesde keer dat de Marketing Wetenschapsprijs wordt uitgereikt. Remco Prins ontving vorig jaar de prijs voor zijn proefschrift over het effect van marketing en direct marketing op de adoptie van nieuwe mobiele diensten.

In 2008 ontving Robert Rooderkerk de prijs voor zijn proefschrift over zijn methode waarmee op basis van consumenten keuzegedrag zowel fabrikanten als retailers een maximaal resultaat kunnen behalen.

Ralf van der Lans ontving in 2007 de prijs met zijn proefschrift "Brand Search", een proefschrift over het zoekgedrag naar merken in supermarkten.

Sandra Streukens ontving de Marketing Wetenschapsprijs 2006 met haar proefschrift ‘Return on services', over de financiële oplossingen (ROI) van verbetering van klanttevredenheid.

In 2005 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan Jorna Leenheer met haar proefschrift 'The Adoption and Effectiveness of Loyalty Programs in Retailing', een proefschrift over loyaltyprogramma's in de retailsector.

De onafhankelijke jury van de Marketing Wetenschapsprijs 2010 wordt voorgezeten door
Drs. Hans Molenaar, voorzitter Platform Innovatie in Marketing.

De overige juryleden zijn:

• Prof.dr. Tammo Bijmolt (hoogleraar Marketing Rijksuniversiteit Groningen);
• Prof.dr. Ruud Frambach (hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam);
• Ruud Polman (Voorzitter GVR en ex-directeur marketing en communicatie Randstad);
• Bjørn Hascher (hoofdredacteur en uitgever ITcommercie);
• Peter van Woensel Kooy (redacteur Marketing Tribune);
• Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing);
• Harald Timmer MBA (partner bij Accenture).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie