Begin deze maand is de nieuwe Amstel campagne ‘Onvergetelijk Bier’ gestart (bureau: Being There). In het vervolg op de eerste commercial, laat Amstel Simon, een zeeman uit Vlissingen, afreizen naar het ijskoude Lapland waar zijn broer woont en in de besneeuwde bossen met sledehonden werkt. Amstel: 'Het doel van zijn reis: zijn broer verrassen en samen één biertje drinken. Zijn enige bagage: twee blikjes Amstel Bier. Meer dan dat hebben de broers niet nodig om van ons geweldige bier Onvergetelijk Bier te maken.'
De lange versie (zie hieronder) is te bekijken op de Facebook-pagina van Amstel. Een korte versie van deze film zal op kerstavond tijdens een reclameblok bij de kerstspecial van All you need is Love op RTL4 worden uitgezonden.
Amstel zegt mensen met de nieuwe film te willen inspireren om hun Amstel bier ook Onvergetelijk bier te maken. De film is geregisseerd door Niels van Koevorden (Wefilm). Onlangs won hij het Gouden Kalf voor Beste Lange Documentaire en de Zilveren Leeuw in Cannes.
Credits
Klant: Amstel
Verantwoordelijk bij klant: Bram Westenbrink, Jetske Freeve, Reinoud Ottervanger
Bureau: Being There
Strategie: Edward Stolze
Creatie: Lionell Schuring, Pieter Scheltema
Account: Olivier Koning, Marieke Foppen
Productiemaatschappij: Wefilm
Regie: Niels van Koevorden
Producer: Sara Nix
Edit: Brian Ent (Kapsalon)
Muziek: Amp.Amsterdam