Voor wie het gemist heeft, marketing is onder gewone mensen al een tijdje een vies woord. "Die nieuwe Porsche schijnt behoorlijk groen te zijn. “ “Welnee joh, dat is allemaal marketing."
De essentie van marketing was ooit: ga bij alles wat je doet uit van de markt. Wat is de werkelijke behoefte van de consument? Wat is daarvoor het goede product? Welke prijs wil de consument daarvoor betalen? Waar wil hij/zij het product kopen?. Kortom, geen push maar pull.
Maar veel mensen in de uh… marketing bedoelen met marketing nog steedsverkopen. Dus duwen, soms zelfs door de strot. Ik heb het bange vermoeden dat het woord marketing in “mobile marketing” hetzelfde betekent als in telemarketing. Kan ons het schelen of de consument het leuk vindt, wij zien een kans om hem/haar lastig vallen want we hebben iets te verkopen en ik moet m’n targets halen, ja.
Dit moet, vind ik, sterk ontmoedigd worden. Daarom ga ik hier, zolang de redactie het goed vindt, tegenstand bieden. Ik ga me verzetten tegen apps van niks. Ik ga me vrolijk maken over gelul als “zodra een klant een quick-scan maakt van een product-brochure of advertentie zal de app direct de juiste geanimeerde productinformatie of mobiele website tonen.” Ik ga het heel erg oneens zijn met “mobile marketing”.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!