Volgens Wakker Dier betekent dit voor drie miljoen kippen per jaar een beter leven. Deen heeft deze maand al een groot deel van haar kip vervangen en zal de omschakeling naar kip met één Beter Leven ster in stappen realiseren met een uiterlijke termijn van 2014.
Wakker Dier hoopte al langer op een dergelijke ‘doorbraak’ in haar plofkipcampagne en gaat de komende weken minimaal 250 'jubel'-radiospotjes over deze doorbraak bij Deen uitzenden. Doel van de spotjes is om supermarkten te stimuleren snel om te schakelen.
Deen heeft 63 winkels in Noord Holland, waaronder Amsterdam, en Flevoland en staat in de top 10 van grootste supermarkten in Nederland. Vorige week maakte Coop bekend dat ze de plofkip grotendeels gaan vervangen maar zij konden nog geen einddatum noemen waarop alle plofkip vervangen is.
Wakker Dier startte de plofkipcampagne in januari van dit jaar met een brief aan meer dan 40 bedrijven die gezamenlijk meer dan 100 miljoen plofkippen per jaar verbruiken. Eerder gaven diverse A-merken al aan dat ze van de plofkip overstappen op kip met één Beter Leven ster van de Dierenbescherming. Wakker Dier vervolgt haar campagne tegen ‘achterblijvende’ supermarkten en A-merken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!