De PR Hitlijst 2014 - de communicatiesong van Betteke van Ruler

Welke lied raakt de essentie van het vak het meest?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Communicatie stelt dit jaar de Ultieme PR Hitlijst samen van de 25 songs die de essentie van het pr-vak het beste uitdrukken.

De komende weken plaatsen we dagelijks de favoriete pr-song van bekende vakgenoten. Via onze en in reacties verzamelen we suggesties van lezers. Op 30 december wordt de definitieve lijst bekend gemaakt.

Vandaag opent Betteke van Ruler met haar ultieme communicatiesong:

TELL IT LIKE IT IS van Aaron Neville

Betteke van Ruler: ‘Tell it like it is, dat is wat communicatieprofessionals veel vaker zouden moeten aanbevelen en dat is wat organisaties en zijzelf ook vaker zouden moeten doen. De verpakking is steeds minder interessant, het draait om de echte inhoud.

&;Er zitten onder meer twee interessante regels in de tekst die erg op het communicatie vak van toepassing zijn: Baby, my time is too expensive and I’m not a little boy  - het publiek is nu eenmaal niet gek, neem het serieus. En: Don’t be ashamed to let your conscience be your guide - er zou veel meer aandacht moeten zijn voor de ethische kanten van communicatie en het echte verhaal.&;

Hit

In 1965 kwam de wereldhit "Tell It Like It Is" uit bij de platenmaatschappij Par-Lo, die in korte tijd veel schulden opbouwde. kreeg daardoor nooit een cent uitbetaald voor zijn wereldhit. Dat ging beter in 1989 toen hij zijn tweede grote succes mocht vieren met "Don&;t Know Much", een duet met Linda Ronstadt. In de tussenliggende jaren maakte Neville platen met zijn broers, was hij zanger bij een paar kleine gospelgroepen en toerde hij in de Verenigde Staten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie