Voor de vijfde keer op rij is op 2 november de jaarlijkse IKEA-actie ‘1 euro is een fortuin’ van start gegaan. De actie duurt nog tot en met 24 december en 271 IKEA woonwarenhuizen over de hele wereld doen mee. Sinds de start in 2003 is er in totaal 16,7 miljoen euro opgehaald.
Knuffelen voor het goede doel
Om ‘knuffelen voor het goede doel’ bij jongeren op een originele manier meer bekendheid te geven, is er een speciale website ontwikkeld: een knuffelversie van Live Aid uit de jaren tachtig. Hier wordt een poging gedaan om het grootste koor ter wereld bijeen te brengen. Kinderen en hun ouders kunnen daar hun favoriete knuffel kiezen, waarmee ze zelf het lied inzingen.
Projecten in 30 landen
De opbrengst wordt door Unicef en Save the Children gebruikt om nieuwe projecten op te zetten of bestaande projecten uit te breiden. De projecten zijn gericht op het verbeteren van de kwaliteit van onderwijs en het bouwen en verbeteren van leerinstanties.
Eén euro is genoeg om vijf kinderen een schooljaar van boeken te voorzien.
De samenwerking tussen IKEA en Unicef
Al sinds 2002 werken IKEA en Unicef over de hele wereld samen en ondersteunen met geïntegreerde programma’s de ontwikkeling van kinderen en vrouwen waarbij het onderwerp kinderarbeid grote aandacht krijgt. IKEA is een van de grootste corporate donoren van Unicef en steunt de VN-kinderrechtenorganisatie en kinderen door donaties aan projecten, lobbywerk, de verkoop van Unicef-kaarten, cause-related marketing promotions en steun in natura.
Wat mij betreft mogen er meer acties zoals deze komen. En hierin sta ik niet alleen. Want uit de poll bij mijn eerdere post over charity producten kwam naar voren dat zo’n 70% van de stemmers het met me eens was. O ja, neem ook eens een kijkje in de Unicef-shop.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!