'Risk Everything'. Dat is de slogan die Nike al eerder lanceerde om alle advertising rond het WK 2014 aan op te hangen.
Nu heeft Nike, in samenwerking met W+K Portland, een film van ruim vier minuten gelanceerd.
'Wie ben jij?' Dat is een vraag die voetballertjes geregeld aan elkaar stellen. Het antwoord is tegenwoordig of Messi, of Ronaldo. Dat thema is door Nike uitvergroot, met buurtjongens die met elkaar voetballen en 'veranderen' in hun voetbalidool. Heel veel voetbal, hier en daar een grap en production value to the max. De film is online inmiddels bijna 30 miljoen keer bekeken.
Credits
Agency: Wieden + Kennedy Portland
Creative directors: Alberto Ponte, Ryan O'Rourke
Interactive director: Dan Viens
Creatives: Jeff Salomonsson, Sezay Altinok
Production company: Rattling Stick
Director: Ringan Ledwidge
Post: The Mill
Meer nieuws en achtergronden gerelateerd aan het WK 2014 vindt u in het speciaal daartoe in het leven geroepen dossier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!