C&A maakte deze week bekend zijn Europese communicatiebelangen (strategie en creatie) bij KesselsKramer te hebben ondergebracht. Aan de keuze ging een pitch vooraf waarbij, behalve het vorige bureau DDB & Tribal Amsterdam, ook Sid Lee betrokken was.
In februari 2013 koos C&A na een pitch voor DDB & Tribal. Een nieuwe competitie na een jaar lijkt nogal snel, maar komt volgens Peter Hayden (head of integrated marketing communications) voor het bureau niet als een verrassing. ‘Het contract ging over twee seizoenen, Lente/Zomer 2013 en Herfst/Winter 2013-2014. Daar is nog een seizoen bij gekomen.’
KesselsKramer gaat aan de slag met de campagne voor het najaar en winter. Deze campagne is nog in lijn met het werk dat DDB & Tribal ontwikkelde. Maar, onthult Hayden, C&A krijgt volgend jaar een volledig nieuwe merkidentiteit. Ook wordt een nieuwe waardepropositie voor de consumentenmarkt ontwikkeld. Deze wordt in het voorjaar van 2015 gelanceerd. ‘Ik kan er helaas niets over vertellen, omdat het te concurrentiegevoelig is en we het eerst intern gaan uitrollen en inbedden. In 2015 wordt het ook voor de consument tastbaar.’
Hayden erkent dat C&A het niet makkelijk heeft. ‘Net als alle retailers. Het is niet zo makkelijk te concurreren met H&M en Primark. Daar zijn we ons van bewust en we werken daarom aan het revitaliseren van het merk en de winkels.’