De campagne omvat zowel reclame, digital als verpakking. Het 'Rise As One' motto zal als speerpunt van een wereldwijde advertentiecampagne dienen. Vanaf 5 maart begint de bierbrouwer met online teasers waarna de volledige lancering volgt op 24 maart. Thema wordt de ‘uniting force of football’. Opvallend element wordt het gebruik van zwart wit. Volgens marketingmanager Jennifer Anton van Budweiser UK om uitdrukking te geven aan mensen en hun emoties: ‘In een zee van kleur zie je een zwart-witprinter campagne die zeer ongebruikelijk is. Budweiser zal daarom opvallen’. Volgens haar deed de campagne het in pretests erg goed.
De inzet van social media zal een belangrijke rol innemen, omdat het WK zelf tot massale inzet van social zal leiden. Anton: ‘Sinds het laatst gehouden WK is het aantal Facebookgebruikers verdrievoudigd van 400 miljoen naar 1,23 miljard, terwijl Twitter een sprong maakte van 105 miljoen naar een miljard gebruikers’. Budweiser komt onder meer met een Bublocator-app om fans te wijzen op café´s met grote schermen in combinatie met de beschikbaarheid van Budweiser.
Ook wordt een limited edition goud-aluminium fles met de World Cuptrofee gelanceerd.
Tijdens de laatste WK steeg de omzet van bier en cider in het VK met 13.2%. De brouwer is sinds 1996 hoofdsponsor en heeft een contract met Fifa tot 2022.
Bron: Marketingmagazine
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!