Dat blijkt uit het rapport Trends in B2B Mediabestedingen 2010-2011, dat de Groep Uitgevers voor Vak en Wetenschap (UVW) van het Nederlands Uitgeversverbond vanmiddag presenteert. MediaTest voerde het onderzoek uit. Het trendonderzoek is voor de tweede maal gehouden, onder meer dan 500 adverteerders en media- en reclamebureaus. Bij het eerste onderzoek in 2006 naar de verwachtingen voor de b-to-b-mediabestedingen oogde 2008 nog positief. Voor het totale budget voor marketing-communicatie werd toen een toename verwacht van 14 pct en voor het totale budget voor arbeidsmarktcommunicatie een toename van 7 pct. Eind 2009 blijken de totale b-to-b-mediabudgetten ten opzichte van 2006 niet toegenomen, maar flink gekrompen: -14 pct in marketingcommunicatie en maar liefst -41 pct in arbeidsmarktcommunicatie. Voor 2010 en 2011 nemen adverteerders een afwachtende houding aan. Hoewel een relatief klein deel (27 pct) al eerder dan 2011 een groei in bestedingen verwacht, meent de grote meerderheid (52 pct) dat de bestedingen tussen nu en 2011 gelijk zullen blijven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!