Ben is weer terug

Links en rechts werd er al over gespeculeerd. Ben (je weet wel: die bijzondere telecom-operator, die later T-Mobile werd) zou weer op de been zijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nou het is waar: vanaf vandaag is er weer. Met een ander product, dat wel, maar nog steeds persoonlijk, zeggen ze zelf.

Ben is nu een aanbieder van uitsluitend simkaart-abonnementen. Dat betekent dat het de lage kosten-aanbieder van T-Mobile wordt.

Je koopt voortaan alleen een simkaart. Geen mobiele telefoon. Tegelijk is Ben ? met slechts drie abonnementen en een opzegtermijn van een maand ? natuurlijk óók 'eenvoudig en ongebonden'. Een Ben-abonnee kan het zelf allemaal regelen, via internet.

Daarmee is het de tegenhanger van Telfort van KPN, dat ook de prijsvechter is.

Ben is inmiddels vijf jaar weggeweest. Toen het gebeurde was daar al veel over te doen.

Johan Kramer, indertijd werkzaam bij het bureau KesselsKramer, dat Ben bedacht en aankleedde, zei nog dat hij het helemaal niet zag zitten.

Hij vindt dat Ben indertijd de uitdager was van de grote spelers, nu is dat nooit meer waar. Als je het nu toch herlanceert, doet dat volgens hem, denken aan een 'marketingtruukje'.

Maar, verrassing: KesselsKramer is wel weer het bureau van Ben.

T-Mobile vindt dat er 'een duidelijke behoefte in de markt naar scherpe tarieven, gemak en eenvoud' is.

Het aanbod dit keer: om te bellen én te sms'en moet je kiezen uit Ben soms, Ben regelmatig of Ben vaak.

Daarnaast zijn twee extra bundels te koop. Eén om extra voordelig, veel te sms'en en één om mobiel te internetten. En je belt met Ben zolang jij dat wilt. De opzegtermijn is slechts één maand.

Ik las dat T-Mobile Ben ook snel moet reanimeren, want anders verliep het merkrecht. En dan had iemand anders er mee aan de haal kunnen gaan.

Nu meldt T-Mobile met droge ogen: 'Maar Ben is ook terug, omdat het eigenlijk nooit weg is geweest. Nog steeds krijgen veel mensen warme gevoelens bij het horen van de naam. Zo heeft Ben onder alle Nederlanders nog een naamsbekendheid van 61 procent. Dankzij de meest culturele ? en leeftijdsdiverse campagnes.

'Maar bijvoorbeeld ook dankzij de introductie van de bel-etiquette Ben aan/uit in bioscopen en restaurants. De duidelijke behoefte in de markt gecombineerd met zo'n bijzonder merk, verklaart de terugkeer van Ben.'

Vanavond om 19.20 uur is Ben voor het eerst weer te zien. In een 3 minuten durende dubbelcommercial op Nederland 1 en 3. En daarna is het merk aanwezig op de overige TV-zenders, radio, het internet en abri's.

Bellen met Ben kan vanaf 3 maart 2008.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie