Echte artsen en verpleegkundigen vragen persoonlijk om zichtbare steun

Artsenfederatie KNMG roept met #Ditismijnzorg-campagne op om voorzorgsmaatregelen na te leven en omgeving te motiveren te volgen.

Echte artsen en verpleegkundigen vragen persoonlijk om zichtbare steun
KNMG

Zeven verschillende gezichten kijken Nederland recht in de ogen aan. De artsen, verpleegkundigen en andere zorgprofessionals vertellen wat zij bijdragen om de pandemie onder controle te krijgen. Met de campagne #Ditismijnzorg wil Artsenfederatie KNMG de Nederlandse bevolking oproepen om de voorzorgsmaatregelen na te leven en openlijk steun te betuigen aan de zorgverleners om zo de omgeving te motiveren hetzelfde te doen.

'Zorgverleners nauwelijks hersteld van eerste golf'

René Héman, voorzitter van de KNMG vertelt waarom de campagne in het leven geroepen is: De druk op de zorg, op artsen en verpleegkundigen is net als in de eerste golf weer extreem hoog. De meeste zorgverleners zijn nog nauwelijks hersteld van die eerste periode, en staan alweer onder hoge druk. Tijdens de eerste golf heeft de Nederlandse bevolking ons er echt doorheen gesleept. Mensen hielden zich heel strak aan de maatregelen en lieten hun steun voor de zorg actief zien. Ik weet dat het overgrote deel van de Nederlanders achter de maatregelen en de zorg staat. Toch voelen we die steun voor zorgverleners nu minder. Bovendien zien we ook een kleine groep die zich agressief en intimiderend gedraagt.'

Postercampage

‘Met deze postercampagne vragen we iedereen om achter de mensen in de zorg te gaan staan’, zegt Héman. ‘Je helpt ons het meest als je je aan de voorzorgsmaatregelen houdt. Dan kunnen we ook zoveel mogelijk reguliere zorg blijven verlenen. Daarnaast vragen we mensen om hun steun zichtbaar te maken.’

Iedereen in Nederland is wel op de hoogte van de op te volgen voorzorgsmaatregelen. KNMG zou daarnaast graag zien dat er ook actief steun wordt betuigd voor de zorgverleners.Héman nodigt daarom iedereen uit een eigen poster te maken om voor het raam te hangen, of delen op sociale media.

Diversiteit in gezichten

De campagne #ditismijnzorg.nl bestaat uit een landelijke abri-campagne waarin zeven verschillende mensen figureren. Onder hen zijn artsen, verpleegkundigen, maar ook anderen. In de campagne is gebruik gemaakt van echte personen die vertellen wat hún zorg is. Maar tegelijkertijd vragen ze het publiek: ‘En jij?’

Lees ook: Wit shirt met hart voor het raam zorgt dat Nederland blijft klappen voor de zorg

Credits campagne

Opdrachtgever

KNMG: Michel van Baal

Concept, Productie & PR

Coopr: Noortje Kleijnen en Jos Govaart

Artwork

Finally: Lisa van Zijl

Mediabureau

Stroom: Samantha Catsburg en Matthijs Kloezeman

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie