Andy gelooft dat schoonmaken niet alleen gaat om het verwijderen van vuil, maar ook om het verfrissen van je huis en wil mensen een lekker gevoel geven tijdens de schoonmaak. Leuk, zo’n schoonmaakmiddel. Maar in ons vak is er maar één echte Andy. Andy Mosmans. Gelezen in Adformatie? In de papieren versie, of dankzij de TNT als pdf? Zo niet, dan toch doen.
Andy Mosmans heeft een brede visie op de wereld waarin we leven en binnen dat kolossale universum heeft hij vooral een visie op merken. En binnen het merkenuniversum pikt hij er af en toe een paar probleemgevallen uit. Problemen waar Andy graag de poetsdoek overheen haalt. Zoals het probleem Achmea. Want mochten ze het bij Achmea zelf niet weten, Achmea heeft niet een probleem, Achmea ís een probleem. Andy legt de vinger op een gevoelig plekje.
Nou kun je flauw doen en zeggen dat Andy pedant is of zelfingenomen of mislukt als FHV’er of dat ‘ie inmiddels wat in de luwte van de reclamewereld werkt voor wat minder grote merken. Of je kunt zeggen:Andy wie? Of Ara wat? Zal allemaal best. Maar met Achmea heeft hij een puntje.
‘Wat heeft het merk Achmea nou toegevoegd aan de bestaande verzekeringsmerken?’ kat hij vooral bureau DDB af en alle marketeers die in de loop der jaren aan Achmea hebben gewerkt. ‘Het is een ratjetoe.’ ‘Er is veel geld verbrand.’ ‘Er hangen veel gefrustreerde mensen rond binnen het conglomeraat.’
Mosmans is een Rotterdammer, dus direct.
Het echte probleem zit natuurlijk in de naam Achmea. Daar is niks mee te beginnen. Dan kun je adverteren tot je een ons weegt, de naam zal nooit de kracht krijgen van pakweg een Centraal Beheer Andy of Zilveren Kruis Andy.
Maar goed, de naam Achmea is er nu eenmaal. Het probleem is er. Heel onbevredigend dat het merk Andy niet even een oplossing heeft gegeven in zijn interview. Hoe moet het verder met Achmea?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!