Het lijkt te wijzen op een grootse aanpak: zelfs voor de aankondiging van de Heineken WK-campagne heeft de bierbrouwer een commercial laten maken, zie hieronder.
Heineken in een persuitnodiging: 'De eerste Koningsdag komt er aan, het gesprek aan de bar gaat over de opstelling van het Nederlands Elftal voor komend WK. Aan alles merk je: er hangt iets in de lucht, iets dat Nederland langzaam overneemt...'
Donderdag 17 april onthult Heineken de campagne in Strandzuid, Amsterdam, 'met magisch entertainment, ongelimiteerde muziek en zo veel meer.'
Chief Oranje Officer
Marco van Houwelingen (26) werd begin februari officieel benoemd tot Chief Oranje Officer Heineken. De 'COO' heeft als taak om namens Heineken de Oranjekoorts overal ter wereld aan te wakkeren.' En wel in ruil voor 'een marktconform royaal salaris, een oranje auto van de zaak en een oranje maatpak'. Zijn salaris wordt verdubbeld als Nederland het WK wint.
Marketing Directeur Heineken Nederland Bram Westenbrink zei bij de 'aanstelling' van Van Houwelingen dat Van Houwelingen de geknipte kandidaat is voor de job. 'Hij is een enorme Oranjefan, groot sportliefhebber en houdt van een feestje. Als stem van miljoenen Oranjefans zal Marco het komende jaar overal ter wereld Neerlands trots hooghouden.' Onderstaand filmpje, ingezonden door Van Houwelingen gaf de doorslag.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!