Klanten van ABN Amro, die bankieren via internet, kunnen voortaan ook hun saldo opvragen via Windows Live Messenger (de opvolger van MSN Messenger).
ABN Amro is de eerste bank die dit mogelijk maakt, zegt ABN Amro. Op deze manier, zo verwacht de bank, kunnen klanten snel en eenvoudig hun actuele saldo bekijken.
Max Mouwen, Hoofd Interactive Banking: 'ABN Amro wil daar zijn waar haar klanten zich bevinden'.
De bank startte vorig jaar een proef onder 1.000 studenten om te onderzoeken of MSN geschikt is voor het leveren van bankdiensten. De resultaten van de proef zijn zo goed dat ABN Amro dit kanaal vanaf nu aanbiedt voor alle klanten die gebruik maken van Internet Bankieren.
Deelnemers aan de pilot vroegen gemiddeld vijf keer per week hun saldo op.
Messenger Saldo werd het meest gebruikt op de dagen dat de studiefinanciering werd gestort, rond etenstijd (lunch en avondeten) en na 22.00 uur.
Bij Messenger Saldo dient de gebruiker zich eenmalig aan te melden binnen Internet Bankieren. Vervolgens begint hij via Windows Live Messenger een chatsessie met ABN Amro.
Tijdens de chatsessie typt de gebruiker het woord saldo in plus de laatste vier cijfers van zijn rekeningnummer, gevolgd door enter.
De bank geeft vervolgens real time het actuele saldo van de gebruiker aan hem terug.
De bank heeft 2,6 miljoen klanten die gebruik maken van Internet Bankieren. Dit aantal groeit met zo'n 50.000 per maand.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!