4 trends in kerstpakketten

Tien procent duurder. Vaker een keuzeconcept en minder vaak een traditioneel pakket. Dalende populariteit van goede doelen. Stijgende populariteit van ‘huiselijke cadeaus’, zoals een wake-up light, koekenpannen of ladyshave. Vier kerstpakkettentrends voor 2013.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het bedrijf Tintelingen, ‘aanbieder van kerstgeschenken-op-maat’ onthult alvast wat de Nederlandse werknemer deze maand zoal in zijn kerstpakket zal aantreffen.

 

10 procent duurder

Het Nederlandse bedrijfsleven trekt dit jaar 10 procent meer budget uit voor eindejaarsgeschenken dan vorig jaar. Bedrijven geven gemiddeld zo’n 35 euro per medewerker uit. Dat was vorig jaar nog 32 euro.

 

Kerstpakket uit, cadeaukaart in

Het traditionele kerstpakket verliest flink. Werkgevers willen af van de logistieke rompslomp, de bemoeienissen van de collega’s en laten medewerkers hun kerstgeschenk zelf kiezen via een eigenkeuzeconcept of een cadeaukaart.

Uit onderzoek dat 60 procent van de inhoud van een traditioneel kerstpakket wordt weggegooid. Met als stip in de topdrie: paté, ragout en ingeblikte ham.

 

Goede doelen boeten in

Steeds minder mensen kiezen voor goede doelen. In 2006 koos 7,5 procent ervoor het eigen keuze kerstpakket te doneren aan het goede doel, tegenwoordig is dit nog maar 1,7 procent. Goede doelen lopen jaarlijks maar liefst 2,42 miljoen euro mis aan donaties vergeleken met jaren geleden.

 

Koekenpan en ladyshave zijn populair

Producten voor in en rond het huis scoren goed. Denk aan een wake-up light, koekenpannen, ladyshaves en iPhone dockingstations van de bekende A-merken. Ook tijdschriftabonnementen en Rituals-pakketten zijn populair.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie