Het DMA Institute, opgericht in 2012, is een specialist op het gebied van ‘digital media auditing’ en big data. De diensten van het bedrijf worden veel gebruikt om de zichtbaarheid en effect van online reclame te meten. Daarbij valt te denken aan online weergave en video-indelingen, advertenties op sociale media, merkinhoud en in-app-indelingen.
Dankzij de overname krijgt SSI naar eigen zeggen betrouwbare inzichten in metingen van blootstelling van online publiek aan advertenties en de impact. De technologie van het in Amsterdam gevestignde DMA-Institute is voor Research Now SSI in de eerste plaats een aanvulling op het eigen crossmediale ADimension-oplossing, dat impressies van online advertenties koppelt aan individuen op basis van wereldwijde online paneldata. De overname biedt daarnaast toegang tot de geavanceerde online dashboarding van DMA-Institute, online prestatierapporten en scorecards voor business intelligence.
Niet bekend is wat de gevolgen zijn van de overname voor het DMA Institute en welke rol oprichter Marcel Vogels in de nieuwe organisatie gaat spelen. Een verzoek om toelichting staat uit. Een overnamebedrag is niet bekend gemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!