Premium Merkstrategie Bas Dijkstra (Lazy Vegan): 'Samenwerken moet vooral leuk zijn' Welke skills gebruikt merkpionier Bas Dijkstra om ons vaker plantaardig te laten eten?
Premium Merkstrategie Melle Schellekens (The Good Roll): 'Het klantprobleem is van ons' The Good Roll maakt wc-rollen gemaakt van CO2-vriendelijk bamboe, 50 procent van de nettowinst gaat naar het bouwen van toiletten in Ghana.
Premium Merkstrategie Harald Dunnink (School for Moral Ambition): 'Rennen en vliegen maakt het leven leuker' Wouter Boon sprak Harald Dunnink, oprichter van designstudio Momkai, medeoprichter van De Correspondent en The School for Moral Ambition.
Premium Merkstrategie Jelle Prins (Cradle): 'Het leuke aan ondernemen is dat je veel verschillende problemen kan oppakken' Prins is een van de oprichters van Cradle, een bioplatform dat de ontwikkeling van nieuwe eiwitten versnelt met AI-software.
Premium Merkstrategie Tijn Baart en Roderick Verplanken (IJsbaart): ‘We willen geen copycat zijn’ Een gesprek met twee ijsmakers die de switch maakten om 100 procent plantaardig te gaan. En niet zonder succes, IJsbaart is groeiende.
Premium Merkstrategie / 11 JULI 2024, 10:46:00 Elynne Bierman (Reflower): 'Als je wacht tot je idee perfect is, dan start je nooit een onderneming' Bierman kreeg het idee om kunstbloemen te verhuren toen ze trouwde en ze zag dat alle bloemen na één dag werden weggegooid.
Premium Merkstrategie / 21 MEI 2024, 10:33:00 Chris Onsman (BridgeFund): 'De ideale fintech heeft alles kapot geautomatiseerd, maar kleine ondernemers willen menselijk contact' Gesprek over vertrouwen, razendsnelle financiering en optimisme als vertrekpunt. 'We willen dingen veranderen met een grote glimlach.'
Premium Merkstrategie / 23 APRIL 2024, 10:42:00 Teun van Leijsen (Stoov): 'Ik wil weten hoe dingen in elkaar zitten' Van Leijsen werkte negen jaar bij ABN Amro voordat hij in 2014 Stoov oprichtte, producent van draadloze warmtekussens en -dekens.
Premium Merkstrategie / 19 DECEMBER 2023, 15:21:00 Julie Munneke Tromp (Tiny Library): 'Als je teveel in de groene hoek blijft, word je nooit mainstream' Munneke-Tromp richtte in 2019 Tiny Library op, een verhuurplatform voor baby- en kinderproducten.
Premium Merkstrategie / 9 NOVEMBER 2023, 15:08:00 De Koffiejongens gaat internationaal We spraken een van de oprichters, Walter Morriën, over de snelle groei van het duurzame koffiemerk. ‘In Duitsland heten we The Blue…