Tijdens de ramadan voert Coca-Cola campagne met twee verschillende advertenties die verschijnen op social media, in bioscopen en op digitale reclameborden verspreid door Nederland. Tussen zonsopgang en zonsondergang is een uiting te zien waar staat ‘Deze advertentie is aan het vasten tot zonsondergang. De achtergrond is Coca-Cola-rood en de letters zijn Coca-Cola-wit, maar de afzender van de advertentie is niet herkenbaar.
Na zonsondergang (en tot zonsopgang) is een uiting te zien die wel duidelijk van Coca-Cola is. Het merk wenst moslims ‘Ramadan Mubarak’ (‘Fijne Ramadan’, of ‘Gezegende Viering’).
Verbinding
Coca-Cola zegt met de campagne een boodschap af te willen geven waarmee het laat zien dat overal verbinding kan worden gelegd en vriendschappen kunnen worden gesloten tussen mensen met verschillende culturen en religies. . Coca-Cola: ‘We staan als merk al generaties lang voor inclusiviteit en diversiteit, en daarom laten we deze waarden terugkomen in onze nieuwe campagne die tijdens de ramadan actief is.’
Wat ons verenigt
Vorig jaar kwam Coca-Cola met de ramadan al met onderstaande video die de boodschap ‘wat ons verenigt, is groter dan wat ons onderscheidt’ moest uitdragen. Coca-Cola: ‘De boodschap is eenvoudig maar universeel; vriendschap, optimisme, inclusiviteit en solidariteit.’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
Gelukkig drink ik die vetzakkerij niet!