Wachten op rekening in horeca is verleden tijd met Tikkie Check

ABN Amro lanceert Tikkie Check.

ABN Amro heeft Tikkie Check gelanceerd. Daarmee kunnen gasten contactloos afrekenen in de horeca, zonder tussenkomst van personeel. Dat heeft een woordvoerder van ABN donderdag laten weten.

Met de camera van je smartphone kan de QR-code van de tafelsticker gescand worden. Ook moet het tafelnummer in worden gevuld en kan er eventueel een fooi worden toegevoegd. Voor het afrekenen zijn alle bestellingen op de smartphone bij te houden en na het afrekenen is de bon te downloaden en de rekening te splitten door tafelgenoten direct een Tikkie te sturen.

Tikkie Check is het afgelopen jaar uitgebreid getest op een tiental horecalocaties in heel Nederland, waarbij ook meer dan 1.000 consumenten en 106 horecamedewerkers zijn ondervraagd. Volgens de ABN zijn de reacties positief.

 

'Gasten hoeven niet lang op hun rekening te wachten en kunnen de ober tijdens het afrekenen toch gemakkelijk belonen met een fooi. Mijn personeel is hierdoor minder tijd kwijt aan het afrekenen en kan zo extra aandacht schenken aan de andere gasten', zegt Jordi Valk, eigenaar van horecazaak Plein4 in Eindhoven, een van de testlocaties.

Ook branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland ziet de voordelen. 'Nu de horeca weer open is, hebben horecabedrijven behoefte aan oplossingen die hun service aan gasten op een veilige manier vergroot. Tikkie Check zorgt ook onder de huidige omstandigheden voor een goede, snelle en veilige doorstroming in restaurants, cafés en op terrassen.' 

Lees ook: Tikkie heeft nieuwe dienst 'Tikkie Terug'

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie