Diepgaande kennis van zowel het product als de klant. Bloomreach, expert in commerce experience, maakt dit bereikbaar. En dat op een toegankelijke manier.
Volledig en eenduidig beeld
Belangrijke kracht van Bloomreach is het Customer Data Platform (CDP). Dit platform verzamelt alle gegevens van het gehele klantenbestand op één plek en biedt op basis van klantendata gepersonaliseerde geautomatiseerde marketingoplossingen. ‘Het CDP creëert een volledig en eenduidig beeld van elke klant, waarmee je meer zicht op je doelgroep krijgt en verborgen patronen in klantgedrag kunt waarnemen’, zegt Allan Ménard, Head of Regional Marketing EMEA. Met behulp van de scherpe analytische functies van het CDP kan de gebruiker zijn marketingcampagne snel, efficiënt en effectief inzetten.
Dat is mogelijk omdat vanuit één centrale plek – het CDP – gegevens opgevraagd én gevisualiseerd kunnen worden. Zo ontstaat een duidelijk gepersonaliseerd klantbeeld. Aan de hand hiervan kunnen specifieke doelgroepen worden gecreëerd die bereikt worden door middel van volledig geautomatiseerd campagnes.
Unieke positie
Bloomreach heeft zichzelf een unieke positie verworven in de wereld van (e)commerce. Wat maakt deze aanbieder zo onderscheidend? ‘Ons CDP – dat gebruik maakt van Artificial Intelligence (AI) – gaat veel verder dan de standaard platforms’, antwoordt Ménard. ‘Zo verzamelen wij alle customer data namelijk zelf. Wij kópen geen data. Daardoor zijn we veel wendbaarder. En we weten ook precies wat we de waarde en betrouwbaarheid is van die data.’
Bloomreach onderscheidt zich ook door het unieke aanbod van producten. Want naast het CDP beschikt Bloomreach ook over Discovery (AI-gestuurd zoeken en merchandising) en Content (met een headless contentmanagementsysteem dat content via een API toegankelijk maakt voor weergave op elk device). Hierdoor bevindt het zich op het snijvlak van commerce, marketing en kunstmatige intelligentie ‘Deze producten zijn volledig met elkaar geïntegreerd in één suite’, licht Ménard toe. ‘Dankzij de inzet van AI realiseer je met deze combinatie van producten échte personalisatie. Hierdoor weet de business dankzij Bloomreach welk product de klant het meest waarschijnlijk zal kopen. En via welk kanaal. Een hyper persoonlijke benadering.’
Die hyper persoonlijke benadering wordt mogelijk gemaakt door de inzet van het Customer Data en Experience Platform (CDXP). Dankzij deze extra activatie-laag boven het CDP kun je als business geautomatiseerde marketingcampagnes uitvoeren die zo geavanceerd zijn dat je je klanten een magische klantervaring biedt. Ménard: ‘Daarmee vergroot je de loyaliteit van je klanten en maximaliseer je je winst.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!