De Australische luchtvaartmaatschappij Qantas kondigde vandaag aan op een aantal vluchten gebruik te maken van Samsung haar Virtual Reality device Gear VR.
Het bedrijf zal dit in eerste instantie op eersteklas vluchten aanbieden. Het is een pilot die drie maanden duurt. De Gear VR zal beschikbaar zijn op vluchten tussen Australië en Los Angeles en op eersteklas lounges op het vliegveld van Sydney en Melbourne.
Een woordvoerder van Qantas zegt tegen Mashable op deze manier een 'opwindende en meeslepende' ervaring te bieden. Mensen kunnen in de lounge een Virtuele tour krijgen naar potentiële bestemmingen. In het vliegtuig kan de laatste Hollywood blockbuster gekeken worden in 3D.
Qantas is de eerste die dit toepast voor 'inflight entertainment', aldus de woordvoerder. Het reisbureau Tourism Northern Territory maakt direct gebruik van de kans, zodat reisgroepen een 3D bootreis kunnen maken in een nationaal park. Volgens de lokale minister voor toerisme, is dit een 'geweldige manier om te demonstreren wat voor impact Virtual Reality technologie kan hebben' om reisbestemmingen te demonstreren.
Ken jij meer voorbeelden van de manier waarop Virtual Reality als marketingtool toegepast wordt in deze sector? Laat het mij weten in de comments.
(Foto bron: Wikipedia)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!