Maandag 27 oktober heeft de D&AD, de Britse design- en art directors-club, de line-up bekend gemaakt voor de New Blood Awards 2015. 14 wereldmerken werken mee aan de competitie door briefings te schrijven waar jong talent de tanden in mag zetten. De D&AD noemt uitdrukkelijk de deelname van Airbnb, Facebook en Britse warenhuisketen John Lewis. Tevens meldt D&AD dat het partnership met WPP hernieuwd is.
De medewerkende brands zijn:
- Airbnb
- BBC
- i-D
- John Lewis
- Monotype
- Nationwide
- npower
- Pantone
- TalkTalk
- Vice
- WeTransfer
- WPP
- WWF
D&AD ziet de New Blood Awards als de grootste competitie voor creatief talent wereldwijd. Deelname staat open voor alle creatieven onder 24 jaar en aan studenten die binnen twee jaar afstuderen. 'De New Blood Awards biedt de sterren van morgen een kans om zich vast te bijten in echte briefings, opgesteld door echte klanten en bejureerd door topcreatieven.'
Uitgebreide informatie over New Blood Awards 2015 vindt u hier.
D&AD, dat ook de uitreiking van de Black Pencils organiseert, vierde twee jaar geleden het vijftigjarig jubileum.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!