De Rabobank heeft na een oriëntatie tussen Kingsday, Lemz en Ogilvy & Mather Amsterdam (O&M) gekozen voor O&M.
In maart van dit jaar werd bekend dat Rabobank en het huidige bureau N=5 hun relatie beeindigen. Rabobank zei voor enorme veranderingen te staan met klanten die anders gaan bankieren en een markt die vraagt om andere communicatie. 'Daarvoor is wat betreft Rabobank een ander samenwerkingsmodel en een andere koers nodig. De uitgangspunten die daarbij zijn geschetst passen niet bij de visie en werkwijze van N=5.'
Rabobank schreef een pitch uit waar in eerste instantie vier bureaus aan mee deden. De pitch verliep niet helemaal soepel, want eind april maakte TBWA\Neboko bekend uit de pitch te stappen. ‘Reden is dat we momenteel gewoon te veel werk op bestaande klanten hebben. Die gaan altijd voor', zo verklaarde CEO Simon Neefjes. Rabobank koos ervoor geen vierde bureau meer aan de pitch toe te voegen.
Heleen Crielaard, verantwoordelijk voor merk & markt communicatie bij de Rabobank, licht de keuze voor O&M toe: 'We zijn onder de indruk van het werk van Kingsday, Lemz en Ogilvy & Mather. Toch is Ogilvy & Mather er wat ons betreft het beste in geslaagd om het kenmerkende karakter van Rabobank op een aansprekende en vernieuwende manier te vertalen in een nieuwe communicatiekoers.'
De Rabobank heeft de pitch in de afgelopen twee maanden zelf begeleid. In de komende maanden zullen de bank en Ogilvy & Mather de campagnelijn verder uitwerken en de eerste campagnes ontwikkelen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!