Met misschien wel de meest uitdagende opdracht: mensen een goed gevoel te geven bij een merk dat je pas 'gebruikt' als je er niet meer bent.
Met zijn campagne ‘waarom wachten met iets moois zeggen als het ook vandaag kan’ herpositioneerde uitvaartverzekeraar Dela zich de afgelopen twee jaar als organisatie die zich richt op de continuïteit van het leven in plaats van het alleen verzorgen van de uitvaart. Deze campagne heeft vele prijzen gewonnen, waaronder de Lion d’Or in Cannes. Daarmee heeft Martin Kersbergen het merk Dela flink op de kaart gezet. Hij vertelt tijdens de MEC Meeting over de achtergronden van de merkfilosofie van Dela, de totstandkoming daarvan, maar ook over de doorontwikkeling van het merk de komende jaren. Een merk- en marketingcase vol inzichten en lessen die waardevol kunnen zijn in elke merkpraktijk. In aanloop naar ‘zijn’ MEC Meeting drie vragen aan, drie antwoorden van Martin Kersbergen.
Met ‘Waarom wachten met iets moois zeggen’ heb je een nieuwe koers ingezet: welke effecten daarvan zie je nu?
De campagne heeft de waardering voor DELA als organisatie verder versterkt. We zijn authentiek en relevant. Een organisatie met een ‘belief’ waar mensen zich mee willen verbinden. Het brengt ons groei. Intern is het gevoel van trots vergroot.
Bij DELA denkt je misschien toch als eerste aan ‘dood’. Is dat ook wat je wilt met het merk?
Natuurlijk denkt men bij DELA als eerste aan ‘dood’. Wat ik met het merk wil is dat men bij DELA ook denkt aan de betekenis van het leven, juist doordat het eindig is. Op die manier willen we het leven meer betekenis geven.
Daar hebben jullie indruk mee gemaakt, maar wat zie je als je belangrijkste opgave bij DELA voor 2015?
We willen onze relevantie op andere momenten in het leven te vergroten met goede producten en diensten.
De MEC Meeting vindt plaats op 5 februari in Hilvarenbeek. Inschrijven kan via www.mec.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!