Threads, de nieuwste socialmedia-app van Meta, krijgt voorlopig geen advertenties. Die boodschap blijft Meta herhalen, ook nadat er in de app technische aanwijzingen zijn opgedoken dat er reclames komen.
Code in advertenties
Een zelfstandig ontwikkelaar heeft het voor elkaar gekregen om technische code van Threads zo aan te passen dat berichten als gesponsord vertoond worden. Wat de indruk wekt dat Meta achter de schermen werkt aan het klaarstomen van een advertentiefunctie in zijn app, die concurreert met X (voormalig Twitter).
And here is how sponsored posts will appear on #Threads, with a "Sponsored" label next to the username. pic.twitter.com/agI6Ad7h3q
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) August 22, 2024
Advertenties als verdienmodel
Maar dat klopt niet, stelt de techreus. Net als een jaar geleden meldt het bedrijf dat er voorlopig géén reclames aan de app toegevoegd worden. Meta zegt tegen Techcrunch achter de schermen een advertentiesysteem uit te proberen, maar geen live tests doet met advertenties. Er is ook geen tijdlijn voor een verdienmodel, stelt Meta.
De verklaring sluit aan bij de woorden van topman Mark Zuckerberg, die eerder aangaf dat Threads eerst moet groeien in gebruikers. Het platform heeft nu circa 200 miljoen actieve gebruikers. Zuckerberg voorziet een miljard gebruikers over een paar jaar. Omdat Threads op dit moment geen verdienmodel heeft, investeert Meta dus veel geld in de dienst. Dat blijft dus nog even zo, al lijkt het erop dat Meta gaat inzetten op advertenties als verdienmodel.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!