Voor een vast bedrag van ?18 per maand belt de klant naar ruim 6 miljoen vaste nummers en 2 miljoen Telfort-klanten. En dat zonder enige limiet. ?Het dak is er af", zegt Marco Visser, algemeen directeur van Telfort. Het abonnement wordt dan ook toepasselijk 'Telfort Unlimited' genoemd. Visser: ?Daarbij maakt het niet uit of je overdag een hele treinrit lang belt of 's avonds drie uur bijkletst met een vriendin." Telfort Unlimited wordt volgens hem een geheel nieuwe categorie van bellen naast gewone abonnementen, prepaid en sim-only. Net als bij deze laatste tariefvorm krijgt de gebruiker er geen gratis telefoon bij.
Het addertje onder het gras is volgens mij dus het feit dat je alleen naar mobiele klanten van Telfort en naar vaste nummers kunt bellen, bellen naar mensen met andere mobiele aanbieders valt buiten de bundel en kost je 18 cent per minuut. Er zijn geen startkosten, maar de eerste minuut moet volledig betaald worden. Daarnaast kost een sms'je 18 cent. Ook voor extra diensten als servicenummers en voicemail dient extra betaald te worden.
KPN is niet van plan deze abonnementsvorm ook voor Hi en het eigen KPN-merk in te voeren. Telfort, dat eind 2005 werd ingelijfd, geldt binnen het KPN-concern als een echte prijsvechter 'zonder fratsen'. Volgens Visser is het ongelimiteerd bellen in Duitsland en België al een enorm succes. ?Het kan een hele grote categorie worden", denkt hij. Momenteel komt 70 procent van de belomzet voor rekening van abonnementen, 20 procent is prepaid en 10 procent is 'sim only'. Het zou Visser niet verbazen als 'unlimited' straks 5 à 20 procent van de markt wordt.
Telfort Unlimited zal naar Vissers verwachting klanten weghalen bij onder meer Tele 2, Debitel en Orange. De nieuwe abonnementsvorm richt zich op de prijsbewuste consument die veel wil bellen. Extra kortingen moeten vriendengroepen, (sport)clubs en andere groepen mensen die elkaar vaak bellen, over de streep trekken. Telfort introduceert het 'vriendenvoordeel'. Als iemand een ander als klant aanbrengt, krijgt zowel de bestaande als de nieuwe klant een maand abonnementskosten cadeau. Visser: ?Wie het hele voetbalelftal plus de trainer aanbrengt, kan de abonnementskosten al voor een heel jaar terugverdienen." Droom van Visser is dat zo hele 'Telfort- gemeenschappen' ontstaan.
Het lijkt een goedkoop alternatief, maar zorg er wel voor dat je alleen naar mobiele Telfortvrienden belt... anders kan het alsnog een dure rekening worden.
Via: Telegraaf
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!