Per januari ziet Greenagers het licht, een platform dus, met als vlaggenschip een gratis tijdschrift dat wordt verspreid op alle middelbare scholen in een oplage van 150 duizend stuks. De doelgroep is 12-18 jaar.
Initiatiefnemer is Genie van Vught van VVM Concepts. Van Vught was in 1995 ook initiatiefnemer van een gelijksoortige titel: ‘Help!’. Dat blad hield in 1996 op te bestaan. Volgens Van Vught omdat te weinig bedrijven een milieuboodschap hadden en er te weinig adverteerders overbleven.
Andere tijden
Van Vught zegt dat de tijden veranderd zijn. De tijd is volgens hem rijp voor de Help! in een nieuw jasje: ‘Maatschappelijk verantwoord ondernemen is hot, bedrijven ontwikkelen duurzame producten én willen dit graag laten zien. Aan jongeren en hun ouders. Ondertussen zijn de boodschappen van veel natuur- en milieuorganisaties meer gehoord, en is het ook volgens de overheid belangrijk om iets aan klimaatverandering en de achteruitgang in biodiversiteit te doen.’
Greenagers heeft een onafhankelijke redactie en redactieraad uit de doelgroep en biedt een dagelijks geüpdatete facebook- en webpagina. Het blad komt tot stand in samenwerking met partijen als Stiching wAarde, Greenpeace, Louis Bolk Instituut en Milieudefensie.
De hoofdredacteur van Greenagers is Tjitske Ypma.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!