John Faasse is een autoriteit op het gebied van mediaonderzoek. Hij werkte onder meer bij het Cebuco, onderzoeksbureau Inter/View en de mediabureaus TMP, Initiative en Kobalt. In zijn tijd bij Initiative heeft hij aan de wieg gestaan van IM & Out, het eerste gestandaardiseerde onderzoek naar de effectiviteit van buitenreclame in Nederland.
Faasse: 'Het buitenreclame onderzoek is het enige bereiksonderzoek in Nederland dat de adverteerder daadwerkelijk inzicht geeft in de zichtbaarheid van zijn advertentieboodschap. Out Of Home media vormen het laatste bastion in een versplinterend medialandschap. Bovendien laten zij zich bij uitstek combineren met toepassingen op het gebied van mobile advertising. Er kan aantoonbaar meer met Out Of Home. Mijn missie is het om dat aan de markt te bewijzen.'
Faasse is verbonden aan Adformatie als vaste columnist c.q. blogger.
PBE: “Met John Faasse aan boord zal het buitenreclame onderzoek en het PBE als organisatie op een nog hoger niveau komen. Alle bij het PBE aangesloten exploitanten zijn zeer vereerd dat John de buitenreclame gelederen, met zijn expertise en ervaring, wil komen versterken!
Coppens hanteerde de voorzittershamer bij het PBE de afgelopen 6 jaar. Onder haar leiding is het nieuwe buitenreclamebereiksonderzoek gerealiseerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!