De nieuwste update van de Instagram-app voor Android en iOS verandert de gebruikerservaring van de app. Vertrouwd door de tijdlijn van berichten scrollen is niet meer mogelijk; gebruikers zien beeldvullende foto's en video's en moeten zelf vegen naar de volgende. Bovendien staat bij die video's standaard het geluid aan op het maximale volume, wat voorheen niet zo was. Het geluid van Instagram was gekoppeld aan het ingestelde volume van de smartphone.
Gebruikers laten van zich horen door massaal 1-ster-recensies achter te laten in de Google Play Store (Android) en Apple App Store (iOS).
Content is minder relevant
In de appwinkels en op sociale media zijn ook veel klachten te lezen over de content die Instagram gebruikers na de update voorschotelt. Veel gebruikers zeggen minder foto's en video's van vrienden te zien en meer content van accounts die zij niet volgen. Er gaan ook klachten rond over TikTok-video's die doorgeplaatst worden op Instagram.
Daarnaast zeggen gebruikers na de update meer advertenties te zien in de app. Concrete informatie hierover ontbreekt vooralsnog.
Namaken van TIkTok valt in slechte aarde
Door de nieuwste update is Instagram meer op TikTok gaan lijken. De vele negatieve recensies maken duidelijk dat in ieder geval een deel van de Instagram-gebruikers geen behoefte heeft aan een tweede TikTok. Instagram gaf eerder aan veel last te ondervinden van TikTok, dat gebruikers wegsnoept en veel positieve gebruikersreacties krijgt.
Niet bekend is of Instagram de feedback van gebruikers gaat gebruiken om de app opnieuw te veranderen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!