Overslaan en naar de inhoud gaan

DEPT® en Meta publiceren whitepaper over Gamma Score: een nieuwe manier van creatieve analyses

Met een analyse voor meerdere klanten werd onderzocht hoe creative bijdraagt aan online campagnes.
Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

DEPT® Meta Gamma Score whitepaper
DEPT® Meta Gamma Score Whitepaper
DEPT® Meta Gamma Score whitepaper
DEPT® Meta Gamma Score Whitepaper

Goede creatives zijn onmisbaar voor succesvolle advertenties. Maar welke creatieve elementen maken nu daadwerkelijk impact op een advertentiecampagne? Om hierachter te komen ontwikkelde Meta de Gamma Score waarmee adverteerders een beter beeld krijgen van elementen die de digitale creatieve prestaties stimuleren bij een advertentie. DEPT® en Meta gingen samen aan de slag om de Gamma Score te testen bij meerdere klanten. 

DEPT® mocht als een van de eersten deze nieuwe tool testen. “We geloven dat je moet investeren in je merk om jouw business te laten groeien. Met Gamma Score hebben we een tool in handen om een kwaliteitsslag te maken in de optimalisatie van branding en upper funnel campagnes.” aldus Laura van der Sman, Lead brand advertising consultant bij DEPT®. De Gamma Score gebruikt onderdelen van Meta’s ads delivery systeem en machine learning om erachter te komen wat een gebruiker van een advertentie vindt en hoe groot de kans is dat een advertentie wordt herinnerd. Daarmee kan de Gamma Score het volledige effect van creative op een campagne identificeren. 

De creatieve analyses die met de Gamma Score kunnen worden verkregen, laten zien welke impact creatieve elementen hadden op de ad recall. De Gamma Score is getest bij meerdere internationale klanten, zoals G-Star RAW, Paula’s Choice en Upfield (Blue Band). De tool bleek een cruciaal onderdeel te zijn voor de optimalisatie van branding en upper funnel campagnes. 

Alle Gamma Score-analyses werden geleid door social advertising consultants bij DEPT®. De analyses brachten nieuwe inzichten voor de creatieve strategie. Daarnaast zorgde de Gamma Score voor een nauwere samenwerking tussen agency, digitale teams (klantzijde) en creatieve teams. Meer uitleg over de Gamma Score en de resultaten van de testen zijn gepubliceerd in een whitepaper. DEPT® is hiermee de eerste digital agency die resultaten over de Gamma Score publiceert voor meerdere klanten in samenwerking met Meta. 

De whitepaper is hier te downloaden. 

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in