Overslaan en naar de inhoud gaan

Van start-up tot de meest gebruikte fitness-app van de UK

Fiit is uitgegroeid tot de grootste fitness-app in de UK. Samen met DEPT® en BYTE klommen ze naar de top.
Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

Van start-up tot de meest gebruikte fitness-app van de UK
Van start-up tot de meest gebruikte fitness-app van de UK

Een work-out naar keuze, waar en wanneer je maar wilt. Een uitkomst voor velen. Fiit maakt dit mogelijk, of je nu een beginner of ervaren sporter bent. Sinds de launch is Fiit uitgegroeid tot de meest gebruikte fitness-app in het Verenigd Koninkrijk. Hoe ze daar zijn gekomen? DEPT® en BYTE/DEPT® gaven hen een duwtje in de goede richting.

Fiit is een fitness-app met als doel om ‘s werelds beste fitness lessen toegankelijk te maken voor iedereen, waar dan ook. Van intensieve HIIT workouts tot rustgevende yogalessen – de app biedt het allemaal. Het succes wordt gemeten aan de hand van gebruikers die zich inschrijven voor een gratis trial. Maar hoe onderscheidt je je in de sterk concurrerende markt van fitness-apps? 

Het idee en het bedrijfsplan waren er al, maar een goed gedefinieerde digitale marketingstrategie was nodig om de gestelde doelen te bereiken. Daarvoor werden DEPT® en BYTE/DEPT® om hulp gevraagd. We bundelden onze krachten om Fiit te helpen met hun social, search en affiliate strategieën.

 

Onze aanpak

Social is key - Als onderdeel van de social-strategie, zijn er betaalde conversiecampagnes geïmplementeerd op Facebook, Instagram en Snapchat, met als belangrijkste doel het genereren van gratis trials. De campagnes werden geoptimaliseerd en het budget wezen we toe aan campagnes met de laagste kostprijs per gratis trial. Ter aanvulling lanceerden we een upper-funnel campagne op YouTube om potentiële klanten te informeren over Fiit. Deze campagne zorgde voor een stijging van de naamsbekendheid met 3%.De advertentieuitingen werden doorlopend verbeterd  met de inzet van een test-and-learn aanpak. Op die manier zagen we welke elementen het meest effectief waren en zorgden we dat dit direct meegenomen werd in de doorontwikkeling voor een optimale resultaten.

Welkom in de wereld van TikTok - We creëerden een organische social mediastrategie voor Fiit waarbij we de focus hebben gelegd op TikTok. Hiermee hielpen we het bedrijf om de aanwezigheid op het populaire videoplatform te versterken en potentiële Fiit-gebruikers te bereiken. Met deze strategie heeft Fiit hun TikTok profiel een kick-start gegeven en zijn ze nu in staat zelf aan de slag te gaan met het creëren van content.

Zoekmachine en affiliate marketing - Om de juiste doelgroepen te bereiken en de online aanwezigheid van Fiit te versterken, hebben we een optimale Google paid search strategie geïmplementeerd. Door de app-campagnes specifiek te richten op de meest waardevolle app-downloads met een focus op in-app events (free trials), maximaliseerden we de kans dat gebruikers een gratis trial startten. Daarnaast deelden we advertentiegroepen zo in dat gebruikers gepersonaliseerde content te zien kregen, op basis van hun voorkeur voor een bepaald type workout.

Fiit verovert de online fitness-wereld in de UK

Samen met Fiit hebben we een marketingstrategie neergezet die ongelofelijke resultaten opgeleverde. Het mag duidelijk zijn dat Fiit de fitness-wereld in het Verenigd Koninkrijk aan het veroveren is:

- Meest gedownloade fitness-app in de UK
- Meest gebruikte fitness-app in de UK
- Hoogste 30 dagen retentiepercentage in de UK

What’s next?

Als meest gebruikte fitness-app in het Verenigd Koninkrijk is Fiit een stap dichter bij het bereiken van haar doelstellingen. Maar dit mooie resultaat is slechts het begin van het Fiit avontuur.

We blijven nauw samenwerken met Fiit om hun hardware producten te lanceren met behulp van e-commerce. Ondertussen bekijken we de mogelijkheden om de app in meer landen uit te rollen en het bedrijf op weg te helpen om wereldwijd de meest gebruikte fitness-app te worden.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in