Kort na de daadwerkelijke introductie van Heineken Silver, brengt de brouwer zijn nieuwste type bier ook virtueel onder de aandacht. Er is een heuse digitale brouwerij opgetuigd in Decentraland, een online spel waarin de websitebezoeker zich via een avatar voortbeweegt en interactie maakt met andere spelers. Heineken wil met zijn virtuele brouwerij meer mensen kennis laten maken met Heineken Silver, een 'toegankelijk bier' gericht op twintigers.
De digitale brouwerij omvat onder meer een proefruimte, een cateringruimte en een proostruimte. De websitebezoeker kan zijn of haar avatar ook laten dansen op de Heineken-dansvloer. Een selfie maken en delen is ook mogelijk. Heineken heeft zijn Decentraland-brouwerij deels laten maken door de Spaanse straatartiest J. Demsky.
'Lancering met een knipoog'
De opening van de brouwerij in Decentraland werd zelfs 'gevierd' met een digitaal evenement voor de Europese pers. Heinekens meesterbrouwer Willem van Waesberghe en Heineken-ambassadeur Thierry Henry waren hier ook bij aanwezig. Volgens Els Dijkhuizen, Heinekens marketingdirecteur, is de Decentraland-brouwerij 'een lancering met een knipoog zoals je van Heineken gewend bent.' Want virtueel bier proeven, daar kun je als websitebezoeker natuurlijk weinig mee.
Dijkhuizen: 'Uiteindelijk is niets lekkerder dan die eerste verfrissende slok van een écht biertje. Dat is ook de ironie van deze virtuele lancering van Heineken Silver.'
De virtuele Heineken-brouwerij is vanaf nu door iedereen te bekijken, ook zonder Decentraland-account. Het daadwerkelijke Heineken Silver-bier is sinds 7 maart te koop. Heineken plant meer campagnes rondom zijn nieuwste bier, waaronder een samenwerking met Sensation in de Johan Cruijff ArenA.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!