Overslaan en naar de inhoud gaan

Handpicked agencies wil met een nieuw label de Web3-wereld veroveren

HighFive wil bewijzen dat NFT's en metaverse-omgevingen geen hype zijn, maar kansen voor merken bieden.
Rob Peters en Mike Lelieveld
Rob Peters (l) en Mike Lelieveld
© Afbeelding: aangeleverd
Rob Peters en Mike Lelieveld
Rob Peters (l) en Mike Lelieveld
© Afbeelding: aangeleverd

Met het nieuwe label HighFive wil Handpicked agencies de Web3-wereld verkennen en op termijn veroveren. Want kansen liggen er genoeg, vertelt de kersverse managing partner Mike Lelieveld.

related partner content for mobile comes here

De reden om HighFive op te richten is dat steeds meer grote merken Web3-toepassingen omarmen, legt Lelieveld uit. ‘Het blijft spannend of we niet te vroeg zijn, maar als je kijkt naar de wereldwijde congressen en de adoptie van global brands denk ik dat we op het juiste moment instappen en vooroplopen.’

Korte lijntjes

Handpicked agencies is niet onbekend met vernieuwende digitale toepassingen. Label TDE maakte bijvoorbeeld al NFT’s (Non Fungible Tokens) en blockchainprojecten voor sportklanten als PSV en Team Jumbo-Visma en label Boldly-XR creëert al een paar jaar metaverse-achtige omgevingen en projecten rondom Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR). De oprichting van HighFive verandert dat niet, zegt Lelieveld. ‘De labels blijven zelfstandig werken, want elk label heeft een eigen specialisme. Binnen Handpicked agencies zijn de lijntjes wel kort, dus als er bijvoorbeeld een VR-omgeving gevraagd wordt, kunnen wij als HighFive samenwerken met Boldly-XR.’

Als nieuw label kan HighFive zich storten op NFT’s, metaverse-achtige omgevingen en andere blockchain-projecten die Lelieveld onder de Web3-naam schaart. Gevraagd naar de mogelijkheden van Web3, antwoordt hij: ‘Dat is één van de centrale vragen die wij samen met onze opdrachtgevers willen uitzoeken. Het is nog een heel jong werkveld. Voor ons is Web3 in ieder geval de toekomst en in die toekomst gaat veel gebeuren. Organisaties moeten zich voorbereiden en dat betekent voor ons ook een stukje educatie over wat Web3 inhoudt, en wat een bedrijf ermee kan. Daarna kunnen we toepassingen ontwikkelen.’

'NFT's zijn geen dure apenplaatjes'

Voorbeelden van toepassingen noemt hij digital twins (exacte kopieën van fysieke omgevingen) en het uitdenken van loyaliteitsprogramma’s. ‘Met Web3 gaan we naar een meer opt-in-internet, waarbij bedrijven de consument minder kunnen volgen en moeten verleiden om onderdeel te worden van het merk. Dat kunnen ze bijvoorbeeld doen door een community in te richten waar je alleen met een NFT deel aan kunt nemen. In mijn perspectief is een NFT het bewijs van een bezoeker aan een merk dat met het merk geassocieerd wil worden. Het verkopen van de NFT geeft naar mijn mening aan dat iemand niet meer bij het merk wil horen. Dus nu gaat het bij NFT’s vooral om het kopen en verkopen van dure apenplaatjes, maar in de toekomst is het meer de toegang tot een community en kan een merk dus met de consument communiceren.’

HighFive start met Lelieveld als eerste persoon op de loonlijst. Hij schakelt bij projecten de hulp in van zo’n tien medewerkers van andere Handpicked-labels. Denk aan 3D-designers en Web3-strategen, die HighFive intern inhuurt en verrekent. ‘Maar het doel is een eigen team opbouwen, dus de eerste vacatures komen in de komende maanden online.’

'Verrek, dit ben ik'

Lelieveld is zestien jaar zelfstandig ondernemer geweest en had onder meer een marketingbureau. Dat bureau verkocht hij begin dit jaar om zich te oriënteren op een nieuwe uitdaging. ‘Ik worstelde al een tijdje met wat ik wilde. Ik wilde iets doen met mijn interesse in Web3, maar wist niet of ik bijvoorbeeld zou gaan freelancen. Toen ik op LinkedIn rondkeek voor wat Web3-vacatures, zag ik dat Handpicked agencies een ondernemer zag om mee te bouwen aan een Web3-bureau. Verrek, dit ben ik, dacht ik. En na een serie goede gesprekken ben ik het inderdaad.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in