Het kledingmerk had in de metro van New York posters opgehangen met daarop een Amerikaans- Indiase Sikh- acteur en modeontwerper Waris Ahluwahlia.
De sikh werd waarschijnlijk voor een moslim aangezien, want het poster werd beklad en de slogan van de campagne ‘Make love’ werd veranderd in ‘Maak bommen’. Ook werd er geschreven: Please stop driving taxi’s, verwijzend naar het feit dat veel Sikh-mannen als taxichauffeur werken.
Arsalan Iftikhar, senior redacteur bij The Islamic Monthly en oprichter van TheMuslimGuy.com, plaatste het bericht op zijn Twitter en Facebook-pagina’s. Al snel hging het viral en werd flink geretweet
Zodra Gap hoorde van de beschadiging nam het contact op met Iftikhar en wilde de exacte locatie weten van het beschadigde affiche.
Het mooiste moest toen nog komen, want in plaats van de beschadigde poster snel weg te werken en de affaire te vergeten, plaatste het als een statement de foto van de affiche bij het Twitter-account.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!