Onverwacht
Je zou denken dat de afgelopen maanden zware tijden zijn geweest voor Facebook. Na het privacy-schandaal en alle negatieve publiciteit ten gevolge hiervan, stonden ze niet bepaald in goed daglicht. Maar, verrassend genoeg, is zelfs het afgelopen kwartaal het aantal gebruikers gegroeid! Met 3,3 procent om precies te zijn, naar 2,2 miljard maandelijks actieve gebruikers. In het vorige kwartaal draaide de techgigant een omzet van 11,97 miljard dollar, een stijging van 49 procent vergeleken met een jaar eerder!
Handig handig
Hopsakee; vanaf nu kun je meerdere foto’s of video’s tegelijk uploaden naar je InstaStories. Op Android vanaf nu mogelijk, IPhone gebruikers moeten nog een paar weekjes wachten. Alle foto’s kunnen nog wel steeds los bewerkt worden. Nice!
Snappables
Snapchat introduceert Snappables! Wat dat is? Nou, nieuwe lenzen in Snapchat waarmee je augmented reality games kunt spelen met je vrienden. De Snappables worden gecontroleerd door aanraking, beweging en zelfs gezichtsuitdrukkingen. Wat kun je zoal doen? De opties zijn zeer divers: vechten met aliens, een rockband beginnen en bijvoorbeeld basketbal spelen. Deze week worden de Snappables uitgerold op alle devices. Klinkt leuk, we gaan het zien!
Winst!
En die winst is voor Twitter. Het bedrijf verdiende namelijk weer dit kwartaal! De implementatie van live-video en persoonlijke advertenties hebben hier waarschijnlijk aan bijgedragen. Het bedrijf boekte een winst van 61 miljoen dollar (50 miljoen euro). In hetzelfde kwartaal in 2017 leed Twitter nog een verlies van 61,6 miljoen dollar. Goed bezig, Twitter!
Point and shoot
Meer Snapchat nieuws: de Spectacles 2.0 zijn namelijk uitgebracht! Grootste verschil is dat deze versie van de bril waterdicht is. De nieuwe Spectacles krijgen nieuwe en minder felle kleuren en zijn volgens TechCrunch ook op sterkte te koop. De bril kan naast HD-video's ook foto's maken. Hebben? Dat kan vanaf 3 mei, voor een prijs van 175 euro.
Lekker veel cijfertjes deze week, maar je bent alweer aan het einde gekomen van de #lekkersociaal!
Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een contentmarketingbureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!