De DDMA houdt op 12 en 13 mei een DDMA AI Hackathon die organisaties uitdaagt om met behulp van kunstmatige intelligentie (AI) een vraagstuk binnen hun organisatie op te lossen. Het wordt de derde editie van de tweedaagse hackathon, die plaats zal vinden in De Hallen Studio's (Amsterdam).
De brancheorganisatie voor datagedreven marketing, sales en service reikt via een jury een prijs uit aan de winnaar. De jury wordt op een later moment bekendgemaakt. Landal Greenpars won de laatste hackathon.
Gebruik van kunstmatige intelligentie aanjagen
Doel van de hackathon is het gebruik van kunstmatige intelligentie aanjagen, mits op de juiste manier. DDMA stelt dat een ethische en verantwoorde benadering van kunstmatige intelligentie organisaties en klanten veel kan opleveren. Maar merkt ook dat lang niet alle organisaties weten hóe ze kunstmatige intelligentie kunnen inzetten. Een speciale AI-commissie van de DDMA voert daarom gesprekken met beleidsmakers en het bedrijfsleven om meer draagvlak te creëren voor het gebruiken van kunstmatige intelligentie.
De opgedane kennis probeert de DDMA via onder meer een hackathon te vertalen naar organisaties. Tijdens de AI Hackathon gaan marketeers en product owners samen met data scientists en engineers aan de slag met kunstmatige intelligentie. Deelname aan de hackathon is gratis, inschrijven kan vanaf vandaag via deze website.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!