Overslaan en naar de inhoud gaan

Coolhunt (5): Exit makelaars

OpenDoor zou de volmaakte online makelaar kunnen worden. Coolhunt blog deel 5.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds 1992 leidt Science of the Time, een wereldwijd Coolhunt netwerk dat op academische wijze onderzoek doet naar mentaliteitstrends. Door de gedegen validatie doet het succesvol dienst als basis voor innovatie. De langdurige samenwerking tussen Carl en ondergetekende hebben geleid tot een exclusieve serie Coolhunt blogposts voor Adformatie

related partner content for mobile comes here

Makelaars worden disruptief weggesneden
Ze zijn in oprichting en beginnen in Californië - dus gerieflijk ver weg. Aan de andere kant: in onze Platte Wereld gaan wel meer disruptieve diensten uit Californië snel wereldwijd. Oppassen dus. belooft de makkelijkste manier te worden om Uw huis te verkopen. U vult een gedegen lijst in met de eigen­schappen van het huis. Daarna ontvangt U online een aanbod en binnen drie dagen is de zaak beklonken. OpenDoor heeft Uw huis gekocht en gaat het op termijn weer doorverkopen. Daar heeft U dan geen omkijken meer naar.

OpenDoor heeft de pretentie de volmaakte online makelaar te worden. Natuurlijk beginnen ze ‘klein’. Maar met online start-ups kan het snel gaan. Natuurlijk zitten er nog veel haken en ogen aan. Hoe OpenDoor feitelijk te werk gaat, is nog omgeven door geheimzinnigheid. Maar de lijst van investeer­ders is indruk­wekkend. Dat is het doel van OpenDoor ook: de taaie, traditionele makelaarsbranche disruptief wegsnijden.

Learnings:
Het gaat maar door. Uber attaqueert de traditionele taxibranche. Online reisagentschappen zoals Booking.com en Expedia, hebben de reisindustrie al getransformeerd. Airbnb laat traditionele hotels op hun grondvesten schudden. Van de Bron zet de gevestigde energie­mastodonten op rollen. Het achterliggende principe is steeds hetzelfde: een kleine, maar superieur online-geëquipeerde speler valt verrassend aan. Op zulke momenten komen de Power of The Social Web en Future Onlife krachtig bij elkaar.

Hoe groot is de kans dat een disruptieve speler uw branche komt binnenvallen? Hoe ziet die speler eruit? Kunt U zelf deel uitmaken van die nieuwe speler?
Deze nieuwe spelers maken heel veel banen overbodig. Lees ‘The Second Machine Age’ van Erik Bryniolfsoon en Andrew Mcafee. Banen die de toekomst hebben spelen zich af rondom competenties als creativiteit, entertainment en menselijk invoelvermogen. Iets voor U?

Met dank aan Jacko D&;Agnolo, partner bij BoerCroon en Coolhunter bij

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in