Hoe zorgen bedrijven als Ahold Delhaize, Buienradar en felyx ervoor dat ze klaar zijn voor de toekomst? En hoe volwassen zijn deze bedrijven op digitaal vlak? Dit wordt uitgelegd in de zesdelige podcast-serie Digital Dialogues. De podcast-serie is het resultaat van een samenwerking tussen Adformatie en Google. De eerste drie afleveringen zijn vanaf nu te beluisteren via Spotify, Itunes en Stitcher en Google Podcast.
In de serie verkent presentator Meike de Jong, samen met topmensen uit het bedrijfsleven - onder wie Wouter Kolk (Ahold Delhaize), Martin de Boer (Corendon) en Kevin Capota (L'Oréal) - en specialisten, het pad dat bedrijven moeten bewandelen om een digitale en data-gedreven marketingorganisatie te worden - en hoe dat te doen op een manier die de privacy van hun klanten waarborgt. Want bedrijven die hun klanten beter willen bedienen en betere resultaten willen behalen moeten echt gaan bewegen.
Luister hier alvast Episode 1 over Data Insights:
Zes factoren
De podcast serie is gebaseerd op het framework 'The six key factors of success', ontwikkeld door Google en BCG. In elke aflevering neemt Meike een specifieke stap onder de loep: van de juiste data verzamelen en deze op verantwoordelijke wijze verwerken tot welke tools je moet gebruiken en de customer journey. Maar ook, hoe zorg je ervoor dat je het juiste marketingteam hebt voor de 21e eeuw, de juiste bedrijfscultuur en welke strategische partners horen daarbij. We hopen hiermee jonge professionals, maar ook ervaren leiders te inspireren op een manier die geheel nieuw en verfrissend is.
In de eerste afleveringen zijn onder andere experts van Buienradar, felyx, PicNic en Ahold Delhaize te gast. Deze gasten delen hun eigen ervaringen op het gebied van online marketing en vertellen interessante anekdotes.
Ook worden al deze bedrijven langs de lat van de Digital Maturity Benchmark Tool gelegd; hoe digitaal volwassen zijn deze bedrijven zelf?
Populair medium
Susanne van Nierop, hoofdredacteur van Adformatie: 'Digital Maturity is een hot topic en ontwikkelt zich snel, bedrijven moeten snel handelen om mee te bewegen. We merken dat onze doelgroep steeds op zoek is naar informatie en denken dat dit partnership met Google zeer interessante content heeft opgeleverd.'
'Pim van der Feltz, CEO Google Nederland, sluit zich daarbij aan: 'Wij zien elke dag hoe digital bedrijven in staat stelt om hun klanten steeds beter te helpen. We hebben nu samen met Adformatie daar Podcasts over gemaakt, omdat dit medium – ook onder marketeers - steeds populairder wordt. Goed om te horen dat ook bedrijven waar wij mee werken hun kennis hebben gedeeld.'
De zesdelige podcast-serie is te beluisteren via Spotify, ITunes en Google Podcast. Vanaf vandaag zijn de eerste drie afleveringen live, waarna iedere week een nieuwe aflevering zal volgen die onder de business-to-business-doelgroep wordt verspreid via verdiepende artikelen op Adformatie.nl en Think with Google.
Klik hier voor het dossier Digital Dialogues.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!