Accenture Innovation Awards Concept van de week – Vanavonduit.nl maakt er een speciale avond van

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zoals een goede vriend die altijd weet waar je moet zijn, zo werkt Vanavonduit.nl. Zowel fans als uitgaansgelegenheden kunnen een avond uit tot een bijzondere beleving maken. Wil je in beeld komen bij De Wereld Draait Door of een VIP tour krijgen langs het Amsterdam Light Festival? Via kan het. En, anders dan de naam doet vermoeden, werkt het geheel via Facebook.

Net begonnen, nu al bijna 12.000 likes op de FB-pagina. Bedenkers Bjorn Uyens en Marc van der Hulst zijn ervaringsdeskundigen: ze houden enorm van uitgaan, maar werden steeds minder geïnspireerd door het aanbod. was een logisch gevolg. Marc: “Je kunt zeggen: het zoveelste uitgaansplatform. Maar bij ons komt het van twee kanten: uit onze FB-community en uitgaansgelegenheden. Beide partijen kunnen iets aandragen – dat maakt dat we Vanavonduit.nl zien als een culturele vakbond.”

Wie doet er mee?
Dat ‘iets’ kan van alles zijn in Amsterdam en Utrecht. Vanavonduit.nl geeft een volledig overzicht van al die aanbiedingen op culinair en cultureel vlak. Marc: “Denk bijvoorbeeld aan het Amsterdam Light Festival. Via Vanavonduit.nl boden we de community een VIP-rondleiding in het donker langs de mooiste stukken van het Scheepvaartmuseum, met na afloop een plateau met hapjes en drankjes in de Geisha Lounge.” Maar evengoed kun je op de tribune komen bij Pauw & Witteman en De Wereld Draait Door. Inclusief tips voor de beste plek om op tv te komen. Marc: “Zowel de FB’ers als de uitgaansgelegenheden kunnen met ideeën op de proppen komen. Het zit ‘m dus vooral in de uitdaging en creativiteit de vrije loop laten. Wie verzint een tof idee en wie doet er mee?

Geen kortingen, aantrekkelijk voor partners
Marc: “Doordat we niet zoals veel anderen met hoge kortingen werken, groeide het aantal uitgaansgelegenheden dat partner werd sneller dan we durfden dromen. Toen we begonnen met Vanavonduit.nl hadden we nooit gedacht dat het Scheepvaartmuseum en het Concertgebouw uit eigen beweging naar ons toe zouden komen.” Inmiddels zijn zij partner, net als , een pop-uprestaurant in het oude Paroolgebouw. “Een Facebook-fan heeft ons bij elkaar gebracht. Die community is zó sterk – en dat is de reden dat we hebben afgezien van een aparte website.”

Ambassadeurs
Vanavonduit.nl werkt met ambassadeurs. Wie enthousiast is over een avond uit, deelt bijvoorbeeld het telefoonnummer van de bedrijfsleider zodat Vanavonduit.nl kan werken aan een nieuw partnerschap. Slaagt dit, dan krijgt de ambassadeur een beloning, bijvoorbeeld een gratis etentje bij de partner. De eerste ambassadeur was Marc zelf. Hij heeft veel van zijn favoriete restaurants aangedragen. Om te voorkomen dat het te eenzijdig wordt mag je maximaal een maand ambassadeur zijn. Marc: “Veel vrouwen tussen de 25 en 50 jaar zijn ambassadeur. Echte stedelingen die het leuk vinden om nieuwe dingen te ontdekken.”

;" title="&;">


Uploaded with ;" title="imageshack.us&;">ImageShack.us

Verdienmodel
Geen kortingssite dus. Maar waar zit dan de winst? Marc: “We willen eerst vooral een frisse puber zijn en experimenteren met aanbiedingen. Later willen we meer steden in de Randstad veroveren. De partnerschappen en de bijna 12.000 likes van gebruikers bewijzen dat het de goede kant op gaat.” Financiële graadmeter voor het succes is het aantal boekingen via de site. Het verdienmodel gaat uit van boekingskosten van 50 cent tot 2 euro voor stappers. Partners betalen een kleine commissie voor het aantal klanten dat zich aanmeldt.

Kansen op AIA13
Vanavonduit.nl is er al vroeg bij voor de Accenture Innovation Awards 2013, en dit piepjonge concept heeft zeker kansen. Vooral de nieuwe kijk op de manier om een bijzondere avond te beleven en de nu al grote schare fans vallen op. De Randstad ligt aan de voeten van Vanavonduit.nl en wie weet geldt dat na de Innovation Awards voor heel Nederland.

Accenture organiseerde in het afgelopen najaar de zesde editie van de Innovation Awards voor nieuwe, innovatieve en veelbelovende concepten in de media-, communicatie- en high-techindustrie. 525 innovators schreven zich in. Inmiddels hebben we de prijzen uitgereikt. Op de website vind je een uitgebreid verslag in woord en beeld van de uitreiking tijdens het Innovation Event. Dit jaar weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen op de Blauwe Tulp en de Publieksprijs. Inschrijven van de AIA13 kan in de loop van dit voorjaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie