Op 29 maart zullen in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2018 worden uitgereikt aan Nederlandse bedrijven met de beste marketingprestaties en weten we Marketeer of the Year en Marketing Talent of the Year 2018 zullen zijn.
De prijzen worden, evenals in voorgaande jaren, uitgereikt in zes categorieën. In januari wordt door de zes vakjury’s bekend gemaakt welke bedrijven en personen in aanmerking komen voor de opvolging van de winnaars van 2017: Marketeer of the Year Pieter Zwart (Coolblue) Hunkemöller, Picnic, Vegetarische Slager, Hallmark, en Marketing Talent Joost Geurtsen (Nu.nl).
Om in aanmerking te komen voor een nominatie, moet de betreffende organisatie of persoon een buitengewone marketingprestatie hebben geleverd die consistent onderdeel uitmaakt van de totale ondernemingsstrategie. Ook moet de prestatie als voorbeeld dienen voor het hele marketingvak en de marketingfunctie.
De twee persoonsgeboden prijzen, die voor Marketeer of the Year en Marketing Talent of the Year, worden net als voorgaande jaren toegekend door een jury bestaande uit de eerdere winnaars van de prijs (Marketeer of the Year, onder voorzitterschap van Susanne van Nierop van Adfo Groep) en een vertegenwoordiging van cmo’s uit het Marketing Executive Center (Talent of the Year, onder voorzitterschap van Joris van Zoelen van Synergie).
‘Founding fathers’ Adfo Groep en NIMA
De belangrijkste Nederlandse brancheprijzen voor marketing worden in 2018 voor de vijfde keer uitgereikt onder de naam Dutch Marketing Awards, nadat ‘founding fathers’ Adfo Groep en NIMA en in 2014 concludeerden dat de sterkste onderscheidingen voor marketingstrategie ook een eigen sterk podium verdienden.
Inzenden voor nominaties kan via de site www.dutchmarketingawards.nl. Daar is ook meer informatie te vinden over de criteria en jurysamenstelling.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!