Albert Heijn-medewerkers lopen vanaf juni in nieuwe bedrijfskleding. Het ‘tenue’ van supermarktmedewerkers maakt onderdeel uit van de huisstijl en om bij de tijd te blijven, wordt die eens in de zoveel tijd herzien.
Uniforms die 'vers' uitstralen
Albert Heijn zegt met de nieuwe kleding te willen laten zien dat verse producten centraal staan in de winkel. Bovendien moet het nieuwe uniform eraan bijdragen dat medewerkers voor klanten duidelijk herkenbaar zijn als ‘experts die kunnen adviseren over bijvoorbeeld het bereiden en bewaren van groente en fruit of het maken van de lekkerste borrelplank’.
Circulair
De supermarkt nam voor het ontwerp van vier nieuwe tenues (‘Verkoopafhandeling’, ‘AGF’, ‘Teamleider’ en ‘Bakkerij en Markthal’), de Nederlandse bedrijfskledingontwerper Schijvens (familiebedrijf, anno 1863) in de arm. Dat won onlangs de Nederlandse Circular Award Business 2020. Albert Heijn: ‘Schijvens maakt bedrijfskleding uit afgedragen of versleten kleding in combinatie met gerecycled PET, waardoor het garen sterk, kleurvast en slijtvast blijft. Alle oude bedrijfskleding wordt bij Schijvens ingeleverd om uiteindelijk te recyclen tot nieuwe bedrijfskleding.’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!