Overslaan en naar de inhoud gaan

Roto Smeets niet meer in de race voor Sanoma-titels

Roto Smeets wordt geen uitgever van de Sanoma-bladen die te koop staan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakte het concern vandaag bekend bij de presentatie van de jaarcijfers. Ceo Joost de Haas zegt tegen Dow Jones Nieuwsdienst:  ‘Wij worden geen uitgever, daarvoor ontbreekt het ons aan kennis en bovendien willen we geen concurrent van onze opdrachtgevers worden. Die willen we niet in de wielen rijden. We doen wel de achterkant, de back office, zoals distributie, abonnementenbeheer en advertentie-inkoop, maar spelers als Sanoma blijven dat ook zelf doen. Dat geven ze nooit uit handen. Sanoma weet dat we dit doen en in toenemende mate gaan doen.’

werd gemeld dat de drukker belangstelling had in het hele pakket Sanoma-titels dat de uitgever in de etalage had gezet.

Jaarcijfers
Roto Smeets zag  in 2013 de omzet dalen, onder meer als gevolg van een teruggang in oplage en omvang van tijdschriften en het uit de markt halen van titels. De omzet daalde van 316,4 tot 291,6 miljoen. De winst voor rente, belasting, afschrijving en amortisatie (EBITDA) daalde tot 14,6 miljoen (was 21,3 miljoen). Het nettoresultaat bleef negatief, maar verbeterde wel tot -4,1 miljoen (was -29,2 miljoen).

related partner content for mobile comes here

Overnames
De eerste periodes van 2014 werden gekenmerkt door een moeizaam op gang gekomen vraag vanuit de markt. Wel wist het concern door een belangrijk contract te sluiten met TMG voor de productie van tijdschriften Privé en Vrouw. Met dat faillissement is Roto Smeets nu nog de enige diepdrukker in Nederland.
De Haas zegt de markt in de gaten te houden. ‘A ls een bedrijf omvalt, aarzelen wij niet contracten over te nemen. Vermindering van drukkerscapaciteit is in deze markt gunstig en gunstig voor Roto Smeets.

MediaPartners
MediaPartners Groep verloor verschillende opdrachtgevers als Karwei, Randstad Holding en PostNL. Daar stonden nieuwe klanten als FNV, Aegon International en Kips en uitbreiding van de samenwerking met Albert Heijn tegenover. ‘We willen MediaPartners verder uitbouwen. De operaties vergen relatief weinig investeringen en dat is gunstig voor de marge-ontwikkeling’, aldus De Haas.

Bron: Dow Jones.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in