Tegelijk met het nieuwe nummer lanceert Lay's zijn vernieuwde Benelux-brandsite.
Creatief bureau LikeFriends ontwikkelde zowel de website, als het Crunchfunding-project. OMD is verantwoordelijk voor de mediastrategie en marketingbureau Storyboard betrok influencer Nielson bij het project.
Crunchfunding
Voor het idee van Crunchfunding lieten opdrachtgever PepsiCo en LikeFriends zich inspireren door de veelzijdigheid en creativiteit van de Lay’s Facebook-community. Het aantal creatieve reacties van Lay’s fans op eerdere campagnes was zo groot, dat het merk zich afvroeg hoe ver zijn fans konden gaan.
Iedereen kon meewerken aan het nummer, van ervaren muzikanten tot enthousiaste luisteraars. Via oproepjes op Facebook schreven fans mee aan de songtekst, bedachten ze de titel, verzonnen ze de artiestennaam 'The Crunchers' en speelden en zongen ze zelf het nummer in.
Singer-songwriter Nielson hielp de fans met een opzet van de melodie en begeleidde de artiesten tijdens de opnames in de studio.
Het eindresultaat van 'The Crunchers':