Premium

Lay’s fans produceren samen zomerhit: ‘Zomerkriebels’

Via Crunchfunding kregen de fans een beetje hulp van singer-songwriter Nielson.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tegelijk met het nieuwe nummer lanceert ;s zijn vernieuwde Benelux-brandsite.

Creatief bureau ontwikkelde zowel de website, als het Crunchfunding-project. is verantwoordelijk voor de mediastrategie en marketingbureau betrok influencer Nielson bij het project.

Crunchfunding
Voor het idee van Crunchfunding lieten opdrachtgever PepsiCo en LikeFriends zich inspireren door de veelzijdigheid en creativiteit van de . Het aantal creatieve reacties van Lay’s fans op eerdere campagnes was zo groot, dat het merk zich afvroeg hoe ver zijn fans konden gaan.

Iedereen kon meewerken aan het nummer, van ervaren muzikanten tot enthousiaste luisteraars. Via oproepjes op Facebook schreven fans mee aan de songtekst, bedachten ze de titel, verzonnen ze de artiestennaam &;The Crunchers&; en speelden en zongen ze zelf het nummer in.

Singer-songwriter Nielson hielp de fans met een opzet van de melodie en begeleidde de artiesten tijdens de opnames in de studio.

;s Crunchfunding: Zomerkriebels

Het eindresultaat van &;The Crunchers&;:

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie