Ook kleine adverteerders verdienen aandacht. Neem nou deze advertentie van Company.info. Ik zie hem regelmatig voorbijkomen. Ik zal dus wel in hun doelgroep zitten. Over het motto zijn ze nog niet helemaal uitvergaderd: 'Laat data voor u werken'. Of: 'Data die ter zake doet', zou ook kunnen.
Ze klinken allebei veelbelovend en je kan er lekker veel kanten mee op. Erboven staat een hele lelijke foto van twee meneren de ik niet ken. Het blijken notarissen te zijn. De ene (hij heet Leo) heeft een ijdel befbezempje en de ander (Bas) vraagt zich af wanneer die fotograaf eindelijk klaar is.
Abacadabra
De headline zegt dat ze 100 procent foutloos zijn en ‘dus’ 100 procent betrouwbaar. Een logica die ik niet kan volgen. Het is gewoon onzin. Daaronder nog wat bullets a la powerpoint met grote beloftes. Ik heb werkelijk geen idee waar deze opschepperij over gaat. Laten we naar de website gaan. Teleurgesteld klik ik weer weg, ik snap er nog steeds geen jota van.
Schuren
Waarom licht ik deze drol uit? Hij is illustratief voor veel kleine adverteerders die denken dat ik (ik als hun doelgroep) interesse heb in hun product. Ze vergeten dat ik elke dag duizenden impressies op me af krijg gevuurd en volkomen immuun ben geworden voor alles wat me niet bij de strot grijpt, laat lachen, irriteert of doet huilen. Kleine adverteerders moeten dus meer lef hebben dan grote adverteerders om nog op te vallen.
50 procent van je budget is weggegooid geld, je weet alleen niet welke helft. Een stokoude wijsheid. Bij welke helft de uitingen van Company.info horen lijkt me echter wél duidelijk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!