Overslaan en naar de inhoud gaan

Als een kleine niet steigert…

Een advertentie die illustratief is voor veel kleine adverteerders die denken dat ik interesse heb in hun product.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Ook kleine adverteerders verdienen aandacht. Neem nou deze advertentie van Company.info. Ik zie hem regelmatig voorbijkomen. Ik zal dus wel in hun doelgroep zitten. Over het motto zijn ze nog niet helemaal uitvergaderd: 'Laat data voor u werken'. Of: 'Data die ter zake doet', zou ook kunnen.

related partner content for mobile comes here

Ze klinken allebei veelbelovend en je kan er lekker veel kanten mee op. Erboven staat een hele lelijke foto van twee meneren de ik niet ken. Het blijken notarissen te zijn. De ene (hij heet Leo) heeft een ijdel befbezempje en de ander (Bas) vraagt zich af wanneer die fotograaf eindelijk klaar is.

Abacadabra


De headline zegt dat ze 100 procent foutloos zijn en ‘dus’ 100 procent betrouwbaar. Een logica die ik niet kan volgen. Het is gewoon onzin. Daaronder nog wat bullets a la powerpoint met grote beloftes. Ik heb werkelijk geen idee waar deze opschepperij over gaat. Laten we naar de website gaan. Teleurgesteld klik ik weer weg, ik snap er nog steeds geen jota van.

De headline zegt dat ze 100 procent foutloos zijn en ‘dus’ 100 procent betrouwbaar. Een logica die ik niet kan volgen. Het is gewoon onzin. Daaronder nog wat bullets a la powerpoint met grote beloftes. Ik heb werkelijk geen idee waar deze opschepperij over gaat. Laten we naar de website gaan. Teleurgesteld klik ik weer weg, ik snap er nog steeds geen jota van.

Schuren


Waarom licht ik deze drol uit? Hij is illustratief voor veel kleine adverteerders die denken dat ik (ik als hun doelgroep) interesse heb in hun product. Ze vergeten dat ik elke dag duizenden impressies op me af krijg gevuurd en volkomen immuun ben geworden voor alles wat me niet bij de strot grijpt, laat lachen, irriteert of doet huilen. Kleine adverteerders moeten dus meer lef hebben dan grote adverteerders om nog op te vallen.

Waarom licht ik deze drol uit? Hij is illustratief voor veel kleine adverteerders die denken dat ik (ik als hun doelgroep) interesse heb in hun product. Ze vergeten dat ik elke dag duizenden impressies op me af krijg gevuurd en volkomen immuun ben geworden voor alles wat me niet bij de strot grijpt, laat lachen, irriteert of doet huilen. Kleine adverteerders moeten dus meer lef hebben dan grote adverteerders om nog op te vallen.

50 procent van je budget is weggegooid geld, je weet alleen niet welke helft. Een stokoude wijsheid. Bij welke helft de uitingen van Company.info horen lijkt me echter wél duidelijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in