Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo wil MediaMarkt meer verdienen aan zijn webwinkels

Het bedrijf beëindigt de samenwerking met technisch partner CitrusAd en stapt over naar Criteo. Online reclames moeten meer opleveren.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

MediaMarkt voert een strategische verandering door om meer inkomsten te halen uit het tonen van reclames in zijn internationale webwinkels. Technisch partner CitrusAd moet plaatsmaken voor Criteo, dat de techniek gaat verzorgen én contact gaat onderhouden met mediabureaus. 

related partner content for mobile comes here

Driejarige samenwerking

MediaMarktSaturn - het moederbedrijf van MediaMarkt - maakte eind vorige week bekend een driejarige samenwerking aan te gaan met Criteo. De samenwerking start in het vierde kwartaal van dit jaar en geldt voor dertien landen waaronder Nederland en België. Eind dit jaar moet de nieuwe techniek verzorgd door Criteo live zijn op Mediamarkt.nl. België volgt snel erna. 

Gesponsorde producten

Onderdeel van de samenwerking is het tonen van gesponsorde producten in de Mediamarkt-webwinkels. Fabrikanten betalen MediaMarktSaturn om hun producten prominenter onder de aandacht te brengen van potentiële klanten. Criteo's managing director Sander Mes (onder meer verantwoordelijk voor de Benelux) zegt tegen Emerce: 'Je ziet de reclamevorm sponsored products in Duitsland al in de zoekresultaten, één positie helemaal bovenaan en in de browsepagina’s. Daar komen posities bij op de homepage, in het winkelmandje, op de detailpagina’s op productniveau en in de zoekresultaten op posities 1, 2 en 5.'

Bezoekers van Mediamarkt.nl kunnen binnenkort dus gesponsorde producten verwachten op verschillende plekken.

Bol.com

In Nederland gebruikt Bol.com de techniek van Criteo al om relevante gesponsorde producten te tonen. Bol.com onderhoudt zelf contact met mediabureaus en fabrikanten, waar MediaMarktSaturn ook dit uitbesteedt aan Criteo. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in