Deze prognose ligt iets lager dan de groei van 4,6% die Zenith in maart voorspelde. In dollar uitgedrukt is de nieuwe prognose $ 1 miljard hoger dan de vorige prognose. We verwachten dat de groeipercentages voor de advertentie-uitgaven tot 2020 achter zullen blijven op de groei van de wereldeconomie.
We onderzoeken regelmatig de groeipercentages van verschillende regionale blokken. Zo gaan wij in dit artikel dieper in op West-en Midden-Europa, maar voor andere gebieden, verwijzen wij naar de volledige analyse.
Western & Central Europe
West-en Midden-Europa, heeft sinds 2014 een stevige groei doorgemaakt, die vergelijkbaar was met Noord-Amerika. Tijdens de crisis in de Eurozone sleepten de 'perifere' markten zoals Ierland, Italië, Portugal en Spanje de regio als geheel omlaag. Maar nu behoren Ierland en Portugal tot de sterkste in Europa, met respectievelijk 5% en 7% groeivoorspelling voor 2018, terwijl Italië en Spanje enigszins achterblijven bij de regio als geheel, met een groeivoorspelling van 2% voor dit jaar. Voor de regio als geheel voorspellen we een groei van 2,5% voor West- en Centraal-Europa in 2018 en een gemiddelde groei van 2,8% tot 2020.
Global advertising expenditure by medium
Als we audiovisueel adverteren als geheel beschouwen - televisie + online video - zien we dat het zijn dominante aandeel daadwerkelijk consolideert. Televisie biedt de mogelijkheden om snel bereik op te bouwen, terwijl met online video de mogelijkheden bestaan om doelgericht te adverteren en daarnaast de potentie heeft voor het personaliseren van een boodschap. Beide zijn krachtige Touch points om merkbekendheid te vergroten en merkassociaties te versterken. We schatten dat audiovisuele reclame in 2017 goed was voor 48,4% van de display-advertenties, vergeleken met 43,6% in 2010, en verwachten dat het aandeel in 2020 zal stijgen tot 48,9%.
Mobiel is op enige afstand de belangrijkste motor voor wereldwijde adspend groei. We voorspellen dat mobiel tussen 2017 en 2020 voor $ 83 miljard extra adspend zal bijdragen (exclusief markten waar we geen uitsplitsing per medium hebben). De groei van mobiele advertenties zal (deels) worden gecompenseerd door een daling van de desktopadvertenties met $ 13 miljard. Televisie en buitenreclame zullen met $ 7 miljard en $ 3 miljard, respectievelijk de tweede en derde grootste bijdrage leveren. Cinema en radio zullen respectievelijk met US $ 2 miljard en US $ 1 miljard groeien.
Voor de volledige analyse, klik hier.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!