Tempo-Team won in de categorie Beste E-mail Campagne en Bob Mencke van Wehkamp werd uitgeroepen tot E-mail Professional van het Jaar. In The Battle of the Agencies kwam OMG als winnaar uit de bus.
Beste E-mail Campagne: Tempo-Team Live
Met de Tempo-Team Live-campagne verslaat Tempo-Team de andere genomineerden Pathé en KPN. De winnende campagne koppelt online geplaatste vacatures van MKB-klanten, door middel van een zelfgeschreven algoritme, aan beschikbare kandidaten uit de Tempo-Team database. Volgens de vakjury heeft Tempo-Team met deze campagne een beweging gemaakt naar succesvoller en effectiever klantcontact, door vanuit een visie resultaatgericht te werken.
E-mail Professional van het Jaar: Bob Mencke, Wehkamp
Bob Mencke, sinds twee jaar CRM-marketeer bij Wehkamp, werd door de jury verkozen boven Dennis Figge van Schiphol en Kevin Ruhe E-llenials (Beter Bed & Intergamma). De jury roemt Mencke om zijn technische kennis en zijn blik op data en klant. Hij maakt al zijn keuzes vanuit data en klantinzicht en is voortdurend bezig met het testen en aanscherpen van campagnes.
Battle of the Agencies: OMG
Als laatste streden Add to Favorites, OMG en Rapidsugar om de titel in The Battle of the Agencies. De drie bureaus ontwikkelden een campagne gericht op speelautomaatgasten van Holland Casino, dat op deze manier voor het eerste op grote schaal interactieve mail kon testen. Na een analyse van de resultaten door Holland Casino, waarbij werd gekeken naar conversie, sentiment en het aantal afmeldingen, werd OMG met een nipte voorsprong tot winnaar uitgeroepen.
De DDMA E-mail Awards worden jaarlijks uitgereikt tijdens de DDMA Email Summit. Deze vond dit jaar plaats op donderdag 20 juni in de Kromhouthal in Amsterdam, met sprekers van onder meer Google, Hema en Eneco.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!